ردپای چند مامور دولت در بزرگترین پرونده فرار مالیاتی البرز

مددی گفت: در حال حاضر در استان البرز یک پرونده بسیار بزرگ فرار مالیاتی در دست پیگیری داریم که مراحل نهایی تحقیق را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، اظهار کرد: در استان البرز ۶۷۵ ساختمان که با تخلف ساخته شده بود داشتیم و ۱۸ دستگاه دولتی قوانین مربوط به تخریب بناهای غیرمجاز را اجرا کرده و وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شده است و تنها ساختمان مربوط به ۲ نهاد نظامی و همچنین یک دستگاه دولتی به لحاظ اینکه امدادی و دچار مشکل بوده باقی مانده است که آن‌ هم به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر افزایش مالیات سال بعد بر زندگی مردم/ دستگاه‌های نظارتی نمی‌توانند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرند

دادستان استان البرز تاکید کرد: همانطور که عرض کردم قانون رفع تصرف اراضی ملی و همچنین تخریب بناهای غیرمجاز باید به تدریج در خصوص همه ۶۷۵ ساختمان انجام شود و نتیجه به اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

مددی همچنین تصریح کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند اگر تخلفی را انجام دهند و در نهایت به سمت کمک به موسسات خیریه بروند تا بتوانند از مالیات فرار کنند، تصور غلط و اشتباهی دارند و مشارکت با خیریه‌ها برای فرار از مالیات موجب قانونی ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت در سیستم جدید در بخش مالیات پیش بینی‌های لازم را کرده است و اشخاصی که مرتکب فرار مالیاتی شده باشند شناسایی شده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و به عنوان مجرم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز یادآور شد: در استان البرز یک پرونده بسیار بزرگ فرار مالیاتی در دست پیگیری داریم و چون در حال طی کردن مراحل تحقیق نهایی است از بیان جزئیات مبلغ آن معذورم.

مددی همچنین اظهار کرد: این پرونده فرار مالیاتی مرتبط با فرار مالیاتی برخی از افراد در بعضی از شرکت‌ها است که هم بخش خصوصی را شامل می‌شود و هم بخش‌هایی از آن در خصوص برخی از مأمورین دولتی است که آن‌ها هم در آن دخیل هستند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1132406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =