خبر خوش برای سهامداران/ تاثیر مذاکرات بر بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فرایندی برای تغییر دامنه نوسان طی شده است و دامنه به تدریج بازتر خواهد شد. تصمیمی که در این مورد گرفته شده است در سال جدید اعلام خواهد شد. 

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید عشقی در حاشیه رونمایی از دیتاسنتر بازار سرمایه در جمع خبرنگاران در مورد اینکه برخی شرکت‌ها سود خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی جهت واریز سود مشمولان سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند، گفت: برخی شرکت‌ها با توجه به مشکلات مالی امکان پرداخت سود خود را ندارند، اما سازمان بورس باید به وظیفه خود عمل کرده و از مجاری مختلف این موضوع را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تاثیر بحران اوکراین و روسیه بر افزایش قیمت کالاهای اساسی ایران

وی ادامه داد: بحث عدم پرداخت سود از سوی شرکت مخابرات مطرح است که باید گفت میزان این سود زیاد نیست و تاثیر زیادی روی میزان سود ندارد. 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد زمان پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ گفت: این سود تا ۲۱ اسفند در حساب مردم است.

عشقی در ادامه ، در مورد تغییر دامنه نوسان توضیح داد: فرایندی برای تغییر دامنه نوسان طی شده است و دامنه به تدریج بازتر خواهد شد. تصمیمی که در این مورد گرفته شده است در سال جدید اعلام خواهد شد. 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به تاثیر به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی بر بازار سرمایه اظهار کرد: سیاست دولت در خصوص نرخ ارز بر عهده بانک مرکزی  و سیاست اصلی نیز ثبات نرخ ارز است. 

عشقی ادامه داد: در حال حاضر نیز نزخ ارز به ثبات رسیده و شرکت‌ها بر این اساس خرید و فروش خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به سود رسوب شده مردم در برخی شرکت‌ها گفت: در بودجه سال آینده واریز سود از طریق سامانه سجام دیده شده است. در فاز اول سود سال جاری از طریق سجام پرداخت می‌شود و در فاز دوم سودهای سنوات سال گذشته از شرکت‌ها جمع اوری شده و از طریق سجام پرداخت می‌شود. البته سهام داران باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد پالایشی یکم گفت: سازمان بورس نمی‌تواند در مورد قیمت سهام اظهار نظر کند. قیمت سهام هم قابل پیش بینی نیست، اما شواهد حاکی از اصلاح این روند دارد.

عشقی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص مدیریت صندوق‌ها در هیات دولت گرفته شده، اما قطعی نشده است. اما تغییراتی در اساس‌نامه صندوق‌ها اعمال می‌شود که به NAV نزدیک‌ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =