قیمت دلار تا پایان سال چقدر می‌شود؟/ پیشخور شدن خوشبینی مذاکرات در بازارها

یک کارشناس بازار ارز گفت: بازار ارز و قیمت دلار تا پایان سال بسته به اینکه مذاکرات نهایی شود یا خیر، کاهشی یا افزایشی خواهد بود. هرچند که بخش مهمی از خوشبینی احتمال انجام توافق در بازارها پیشخور شده است.

میثم رادپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص پیش‌بینی قیمت ارز تا پایان سال عنوان کرد: آنچه که به طور نسبی درباره بازار ارز می‌توان گفت این است که بخش مهمی از خوشبینی ناشی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در قیمت‌ها منعکس و به نوعی پیشخور شده است. البته این مساله مهم است که توافق به چه صورت حاصل شود اما به نظر نمی‌رسد خیلی توافق عمده‌ای باشد. به هر حال به نظرم اگر خبر توافق هم بیرون بیاید، تصور نمی‌کنم تغییر خاصی در بازار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

کاهش نرخ ارز در بلند مدت به نفع بورس

وی عنوان کرد: در نهای شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد اصلاح در بازار ارز را شاهد باشیم. یعنی شاهد ریزش جدی در بازار نخواهیم بود. به نظرم قیمت ارز در سطح اطمینان بازار زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد آمد. با انتشار خبر توافق – اگر صورت گیرد – در نهایت شاهد ریزش ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار خواهیم بود.

رادپور گفت: در حال حاضر تورم حدود ۴۰ درصدی داریم و این به معنای آمادگی بازار ارز برای ریزش است. نکته دیگر این است که در صورت انجام نشدن توافق، شانس رشد ارز وجود دارد. کما اینکه پیش از این هم شاهد آن بودیم. اگر بازار در نهایت به این نتیجه برسد که خبری قرار نیست از توافق بیرون بیاید، شاهد افزایش قابل اعتنای قیمت ارز خواهیم بود. حتی ممکن است به بالای ۳۵ هزار تومان هم برسد.

نام خبرنگار: محمد شاکری حسین آباد

کد خبر: 1132502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =