تخت گاز قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در اروپا روز دوشنبه برای اولین بار در تاریخ قاره سبز به بیش از ۳۹۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت گاز در اروپا روز دوشنبه برای اولین بار در تاریخ قاره سبز به بیش از ۳۹۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسید.براساس داده‌های بورس بین‌قاره‌ای لندن ICE، تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به‌وقت گرینویچ معاملات آتی ماه آوریل در هاب TTF هلند به‌شدت جهش کرد و به ۳۸۹۹ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب یا نزدیک به ۳۷۴ دلار در هر مگاوات‌ساعت بر اساس محاسبات گاز خانگی رسید.

بیشتر بخوانید

اقتصاد غرب با تحریم علیه روسیه مختل می‌شود

این گزارش حاکی است که قیمت‌ها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند چرا که بازیگران اصلی بازار به‌شدت نگران نتیجه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین هستند. این در حالی است که شرکت گازپروم که غول انرژی دولتی روسیه و صادرکننده بزرگ گاز این کشور محسوب می‌شود، روز دوشنبه اعلام کرد که طبق روال عادی به تأمین گاز اروپا از طریق خاک اوکراین ادامه می‌دهد.

سرگئی کوپریانوف، نماینده رسمی گازپروم به خبرنگاران گفت: گازپروم گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین طبق روال و مطابق با درخواست مصرف‌کنندگان اروپایی (به‌میزان) ۱۰۹.۶ میلیون مترمکعب برای ۷ مارس تأمین می‌کند. با این حال، این نگرانی وجود دارد که بحران اوکراین ممکن است یا به‌دلیل آسیب احتمالی خط لوله یا تأثیر ناشی از تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو توسط کشورهای غربی، به توقف تحویل گاز روسیه به اروپا منجر شود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1132571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =