پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۷ اسفند

بورس امروز متاثر از اخبار مذاکرات برجام و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روند صعودی به خود گرفت. کارشناسان عقیده دارند که این رشد بورس می‌تواند ادامه‌دار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس امروز نیز صعودی بود و شاخص کل وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. کارشناسان می‌گویند که اگر وضعیت سیاسی کشور تغییر چندانی نداشته باشد شاخص تا پایان سال صعودی می‌ماند.

بیشتر بخوانید

کاهش نرخ ارز در بلند مدت به نفع بورس

روز گذشته مجلس به صورت مشروط ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد. این موضوع یک سیگنال مثبت برای بورس به حساب می‌آید. از سوی دیگر اخبار خوبی از مذاکرات به گوش می‌رسد. گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نخستین روز برگزاری دور جدید نشست شورای حکام گفت که این سازمان مشتاقانه آماده پیگیری توافق صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی‌مانده مورد اختلاف است.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: خبرهای مثبت همانند برجام باعث شد که روند معاملات مثبت شود. احتمالا روزهای آینده روند بورس به همین شکل باشد، همچنین سهم‌های کوچک بازار شرایط متعادل و روبه‌بالایی دارند.

وی اظهار می‌کند: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز تاثیر مثتبی روی بازار و بسیاری سهم‌ها دارد و روند معاملات را افزایشی می‌کند. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه چه سهامی تا پایان سال رشد نمی‌کنند اظهار می‌کند: برخی از سهام بورسی طی چند هفته اخیر هیچ تغییر قیمتی نداشته‌اند و به نوعی از دایره ارزشگذاری خارج شده‌اند. این سهام تا پایان سال رشد نمی‌کنند.

منبع: تجارت‌نیوز

کد خبر: 1132576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =