احتمال ورود قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان

در حالی طلا و قیمت سکه، دو روز ابتدایی هفته را تحت تاثیر روند نزولی قیمت دلار، کاهشی بود با آغاز کار بازارهای جهانی، با افزایش قیمت همراه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار طلا و سکه که از ابتدای هفته همپای بازار ارز کاهشی شده بود، امروز با از سرگیری معاملات در بازارهای جهانی و صعود قیمت اونس به کانال ۲هزاردلاری افزایش قیمت‌ها را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا ۱۳ دلار رشد کرد

به این ترتیب هر سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۱میلیون و ۹۸۷هزارتومان معامله می‌شود و به کانال ۱۲میلیون تومان نزدیک شده است. روز گذشته قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۶۸هزارتومان رسیده بود  که حاکی از افزایش حدود ۱۲۰ هزار تومانی است. نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۲۵هزارتومان قیمت خورده است. درحالی که این سکه روز یکشنبه در قیمت ۶میلیون و ۷۷۹هزارتومان معامله می‌شد.

ربع سکه نیز در قیمت ۳میلیون و ۸۱۰هزارتومان معامله می‌شود که افزایش ۱۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه روز یکشنبه، ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده بود. همچنین قیمت هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۳۵۰هزارتومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

حباب انواع سکه در معاملات امروز صبح دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا، پایین آمده است. به این ترتیب سکه امامی، ۷۴هزارتومان، نیم سکه ۷۹۲هزارتومان، ربع سکه، ۷۹۱هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۸۶۵هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه طی روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار مثبتی که از احیای برجام و مذاکرات وین مخابره شده بود، همپای دلار کاهش قیمت را تجربه کرد. البته پیش بینی می‌شد در روزهای ابتدایی هفته که بازارهای جهانی تعطیل بودند و اونس جهانی طلا تغییر قیمتی نداشت، طلا و سکه به کاهش خود ادامه دهد. اما امروز با بازگشایی دوباره بازارها و صعود قیمت اونس، بازار طلا و سکه باز هم افزایشی شود. از طرف دیگر امروز بازار ارز نیز اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و دلار آزاد به ۲۵هزار و ۷۰۰تومان رسید. برآیند تغییرات این دو عامل موثر در تعیین قیمت طلا و سکه در بازار داخل، باعث شد امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم و سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان نزدیک شود.  حال باید دید صعود اونس تا کجا ادامه دارد و از طرف دیگر قیمت دلار تغییر جهت خواهد داد؟

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1132578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =