تاکید دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه ورزش‌های همگانی/ سامانه غیرحضوری ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد

 رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش‌های همگانی تاکید شده است، گفت: سامانه‌ای به نام سامانه غیرحضوری ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری لیگ‌های ورزشی در شرایط کرونا راه‌اندازی کردیم. این لیگ که در ۱۶ جلسه، طی مدت ۲ ماه برگزار شد در روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته اساتید هیات علمی تمرینات را طراحی، فیلمبرداری و در سامانه آپلود کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  تمامی افراد جامعه در معرض کم تحرکی و بی تحرکی هستند. این نوع سبک زندگی اضافه وزن، چاقی، دیابت، افزایش چربی خون و انواع مشکلات روحی و جسمی را به دنبال دارد. برای افزایش نرخ سلامتی جامعه می توان در زمینه توسعه ورزش های همگانی اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد.

امیرعباس لشکری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جایگاه ورزش در این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی پرچمدار ورزش همگانی در دانشگاه‌ها است. اگر بخواهیم یک دانشگاه سالم و به تبع آن یک جامعه سالم داشته باشیم، باید انسان‌ها از سلامت روحی و جسمی برخوردار باشند و این سلامت با ورزش همگانی به وجود می‌آید.

وی افزود: اگر افراد ( دانشجویان، اساتید و  کارکنان  دانشگاه آزاد اسلامی) فعالیت‌های فیزیکی داشته باشند، در دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ‌سازی انجام می‌شود. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش همگانی و ترغیب همگان به ورزش نوعی امر به معروف است، در همین راستا در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع پرداخته شده است.

لشکری تاکید کرد: از طریق توسعه فرهنگ ورزش همگانی در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از جامعه سالمی برخوردار هستند، چرا که این افراد به عنوان نخبگان کشور می‌توانند در فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اقدامات انجام شده برای طراحی و برگزاری لیگ‌های ورزشی و همگانی عنوان کرد: برای آغاز توسعه ورزش همگانی، از آبان سالجاری با شروع هفته تربیت بدنی، لیگ ورزش همگانی را برای اولین بار در کشور در موسسه آموزش عالی دانشگاه آزاد طراحی کردیم و این لیگ در سامانه غیرحضوری ورزش که این سامانه توسط دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و برگزار شده است.

سامانه غیرحضوری ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد

 رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: سامانه‌ای به نام سامانه غیرحضوری ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری لیگ‌های ورزشی در شرایط کرونا راه‌اندازی کردیم. این لیگ که در ۱۶ جلسه، طی مدت ۲ ماه برگزار شد در روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته اساتید هیات علمی تمرینات را طراحی، فیلمبرداری و در سامانه آپلود کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان، اساتید، کارکنان باید با مشاهده فیلم‌ها، از تمرین خود فیلمبرداری کرده و در سامانه آپلود کنند. در نهایت این لیگ با شرکت 31 هزارو   314نفر برگزار شد که در سطح کشور بی‌نظیری‌ است و تاکنون هیچ موسسه آموزش عالی در این حد ورزش همگانی را توسعه نداده است.

لشکری افزود: استان چهارمحال‌وبختیاری با بالای ۱۶درصد مشارکت و استان کرمانشاه با بالای ۱۴ درصد مشارکت و استان فارس بالای ۱۲ درصد مشارکت دانشجو، کارکنان و هیات علمی، رتبه‌های برتر اول، دوم و سوم را کسب کردند که ۱۲ نفر  شامل ۳ دانشجوی دختر، ۳ دانشجوی پسر، ۳ کارمند و هیات علمی آقا و ۳ کارمند و هیات علمی خانم، که ۱۶ جلسه را به صورت مداوم در لیگ همگانی حضور داشتند جوایز ارزنده‌ای تعلق گرفت. اختتامیه مراسم لیگ با حضور وزیر ورزش و جوانان، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی و تعدادی از روسای فدراسیون‌ها برگزار شد. از طریق ورزش‌های همگانی می‌توان تمامی افراد را به ورزش تشویق کرد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های ورزشی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تنها موسسه آموزش عالی است که باشگاه فرهنگی، ورزشی با مجوز وزارت ورزش و جوانان دارد. این باشگاه شامل ۲۵ تیم در بخش بانوان و آقایان است که در بالاترین سطح لیگ‌ها و سوپر لیگ‌های سراسری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته تیم‌های قایقرانی رویینگ، کاراته، ووشو و دوچرخه‌سواری ما در کشور قهرمان شدند، گفت: مسابقات قهرمانی با امکان حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان در ۲۳ رشته مصوب شده و با حضوری شدن دانشگاه‌ها در سه سطح واحدها، منطقه و کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمامی دانشجویان از تمامی رشته‌ها و مقاطع کارشناسی تا دکتری، در صورت داشتنِ فعالیت حرفه‌ای و علاقه‌مندی می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. همچنین برای شرکت دانشجویان در این رقابت‌ها  مانعی وجود ندارد و تنها باید دانشجوی فعال دانشگاه آزاد اسلامی باشند و اساتید تمام وقت هیات علمی و کارکنان تمام وقت دانشگاه مجاز به شرکت در مسابقات هستند.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1132646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =