دانشجویان در آموزش مجازی تمرکز ندارند/ ضرورت آموزش کارآفرینی به انجمن‌های علمی

دبیر انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه الزهرا بر ضرورت آموزش کارآفرینی و روش‌های درآمدزایی به انجمن‌های علمی تاکید کرد.

حسنا رضاپور شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا سبب کاهش تمایل دانشجویان برای شرکت در برنامه‌ها و فعالیت در انجمن شد، اظهار کرد: از طرفی برگزاری مجازی برنامه‌های انجمن برای دانشجویان نامتعارف به نظر می‌رسید؛ اما به تدریج نه تنها این شیوه را پذیرفتند بلکه هم‌اکنون ترجیح می‌دهند که برنامه‌های انجمن مجازی برگزار شود.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق دانشگاه الزهرا با اشاره به این که برگزاری مجازی برنامه‌های انجمن این امکان را فراهم آورد که دانشجویان شهرهای مختلف بتوانند در دوره‌ها شرکت کنند، افزود: البته آموزش مجازی برای واحدهای درسی دانشگاه بیشتر دانشجویان را از نظر روحی خسته کرده است.

وی با تصریح بر این که دانشگاه‌ها معمولا با کمبود بودجه مواجه هستند، یادآور شد: با وجود این که معاونت فرهنگی برای بودجه به انجمن کمک می‌کند؛ اما انجمن ما با تمهیداتی که اندیشیده درآمدزایی خوبی دارد، معمولا با انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و همچنین برگزاری دوره و وبینار، درآمدزایی داریم. چند ماه پیش دوره‌ای برای آموزش روش‌های درآمدزایی انجمن‌ها برگزار شد که مفید بود.  

رضاپور با تاکید بر این که انجمن علمی مهندسی برق با همکاری استادان یک تیم مقاله‌نویسی و ترجمه تشکیل داد، افزود: تیم ترجمه مشغول به کار هستند و تا چند ماه آینده خروجی ارائه خواهند داد. دوره مقاله‌نویسی هم کمتر از یک ماه است که برگزار می‌شود.

دبیر انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه الزهرا بزرگترین محدودیت دانشجویان برای آموزش مجازی را اینترنت دانست و گفت: دانشگاه برنامه ادوبی کانکت را برای کلاس‌های مجازی ما درنظر گرفته که به نظرم بهترین محیط برای کلاس‌های مجازی است. کلاس‌ها در این برنامه ضبط می‌شود و پس از زمان کلاس هم در اختیار دانشجویان است.

وی با بیان این که یکی از مشکلات آموزش مجازی این است که همه توجه دانشجویان در کلاس به تدریس استاد نیست، افزود: حفظ تمرکز در محیط منزل و با توجه عوامل حواس‌پرتی که وجود دارد، بسیار سخت است.

رضاپور درباره مزایای مجازی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: مجازی شدن، توانایی دانشجویان در جستجوی منابع و پژوهش‌محوری را افزایش داد. البته دروس دانشجویان در دوره کارشناسی چندان آزمایشگاهی و پژوهشی نیست.      

دبیر انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه الزهرا در پایان با اشاره به این که انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه الزهرا جدید تشکیل شده و در نتیجه، شناخته شده نیست، اظهار کرد: این عدم شناخت انجمن یکی از مشکلات ما در ابتدای کار بود؛ اما با دوره‌های خوبی که برگزار کردیم و تیم‌های فعالی که تشکیل دادیم، این نگاه به انجمن اصلاح شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =