تربیت و پرورش دانشجوی فناور و کارآفرین در اولویت قرار گیرد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده از جریان‌های دانشجویی در فرآیند پیشرفت سراهای نوآوری تاکید کرد و افزود: باید زیرساختی در سراهای نوآوری ایجاد شود تا به تربیت و پرورش دانشجوی فناور و کارآفرین منتج شود، چراکه جذب دانشجو اولویت اصلی دانشگاه به حساب می‌آید.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان با حضور دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و وحید ضرغامی،قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری برگزار شد. دستور کار این جلسه بررسی اعطای مجوز فعالیت سراهای نوآوری صنایع غذایی واحد شبستر و سرای نوآوری غذا و گیاهان دارویی واحد شهرکرد بود که هر دو واحد طرح توجیهی خود را در این جلسه ارائه و تبیین کردند. 

 سراهای نوآوری از جریان دانشجویی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند


در ابتدای این جلسه دهقانی فیروزآبادی بر استفاده از جریان‌های دانشجویی در فرآیند پیشرفت سراهای نوآوری تاکید کرد و گفت: باید زیرساختی در سراهای نوآوری ایجاد شود تا به تربیت و پرورش دانشجوی فناور و کارآفرین منتج شود، چراکه جذب دانشجو اولویت اصلی دانشگاه به حساب می‌آید.  همچنین توجه جدی به جریان آموزشی، ترویجی و کارآفرینی در سراهای نوآوری را امری لازم و ضروری دانست.
 در ادامه کاظمی‌زاده، رئیس واحد شبستر  ضمن تبیین شاخصه‌های طرح توجیهی سرای نوآوری صنایع غذایی این واحد دانشگاهی تاکید کرد: آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی و محصولات دامی ظرفیت بالایی دارد و تنها در شبستر ۱۱۱ واحد صنعتی در حوزه محصولات غذایی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.  با توجه به ظرفیت ها و قراردادهای پیش رو، پیش بینی می کنیم در صورت اعطای مجوز فعالیت به سرای نوآوری محصولات غذایی واحد شبستر، در سال اول به درآمدی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان دست پیدا کنیم و به نقطه سر به سر برسیم. 

در ادامه این جلسه طرح توجیهی سرای نوآوری غذا و گیاهان دارویی واحد شهرکرد ارائه شد. رشید ریاحی،  ارائه دهنده طرح سرای نوآوری غذا و گیاهان دارویی واحد شهرکرد ضمن اشاره به ظرفیت های استان تصریح کرد: اهداف سرا در راستای ظرفیت‌های استان و واحد دانشگاهی شهرکرد تعریف شده و تلاش خواهیم کرد حوزه گیاهان دارویی، صنایع غذایی و ماهیان سردابی را توسعه دهیم.

 
لازم به ذکر است در این جلسه  قباد بهزادی پور، مدیرکل سراهای نوآوری،  لاله ملک‌نیا، مدیر ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه،  غلامزاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری، صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری،  عاشوری‌فر، مدیر سراهای نوآوری دانشگاه،  امیر جعفری، مدیر رسانه، میثم آخوندی، مسئول ارتباطات و جمعی از مدیران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132701

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =