مفاهیم قرآن با روش درست به نسل جوان و نوجوان منتقل شود

رییس سازمان سما مهجوریت قرآن را عاملی اصلی دست و پا زدن بشر امروز دانست و افزود: قرآن به لحاظ محتوایی بسیار غنی است، اما باید با روش درست این مفاهیم را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه طرح قرآنی برهان صبح امروز با حضور سیدمحمدبطحائی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما و نمایندگانی از پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی و مدرسان و متولیان اجرایی این دوره برگزار شد. 

در این مراسم رئیس سازمان سما  با تقدیر از برگزاری خوب و موفق این دوره، اجرای چنین دوره‌هایی را به عنوان موضوعات اصلی در آموزش‌های عمومی ضروری دانست و گفت: آنچه که نسل و جامعه ما را نجات می‌دهد تمسک به همین آموزه‌های قرآنی است.

وی با انتقاد از تاکید بر آموزش‌های کوتاه مدت حافظه محور برای دانش آموزان، گفت: تعلیم و تربیت دینی ما آموزه‌های دیگری را به ما تکلیف کرده است که ما از آنها غافلیم.

بطحایی مهجوریت قرآن را عاملی اصلی  دست و پا زدن بشر امروز دانست و افزود: ما به لحاظ محتوای  غنی هستیم، اما باید با روش درست این مفاهیم را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماییم.

وی با قدردانی از عواملِ متخصص و صاحب نظر اجرایی این طرح، از ضرورت تبدیل این آموزش ها به یک نظام منسجم آموزشی  و بسط و توسعه آن در میان دانش آموزان و حتی دانشجویان سخن گفت.

پیش بینی اجرای دوره تربیت مربی طرح برهان به صورت حضوری در تابستان از دیگر موضوعاتی بود که رئیس سازمان سما به آن اشاره کرد و گفت: طی فراخوانی می توان از علاقمندان که سوابق کاری و پژوهشی مرتبط دارند دعوت به همکاری کرد و پس از برگزاری یک دوره ی آموزشی ، از این افراد به عنوان مربیان طرح در استان ها استفاده کرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر فرزانه روحانی مشهدی رئیس پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی، حجت السلام و المسلمین محمد حسن روحانی و دکتر مصطفی مرادی و دکتر محمدرضا بشارتی از مدرسان این دوره حضور داشتند.

ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و گزارشی از اجرای طرح برهان در مدارس سما توسط مجریان این حوزه از دیگر برنامه های جلسه امروز بود.

حجت السلام و المسلمین محمد حسن روحانی مدیر اجرایی طرح برهان، اجرای این دوره را در مدارس سما بسیار موفقیت آمیز دانست و گفت: طبق نظرسنجی های پیش و پس از برگزاری این دوره از شرکت کنندگان، رشد بسیار چشمگیری در پذیرش اعجاز قران  را در میان دانش آموزان شرکت کننده شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: این طرح در سال اول در ۵ استان به صورت آزمایشی  و در مرحله ی بعدی در ۱۵ استان برگزار شد.

طرح قرآنی برهانی، با هدف ساده سازی مفاهیم قرانی و انطباق آموزه های علمی آن با دانش روز با همکاری پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما برگزار که در خاتمه نیز برای شرکت کنندگان گواهی نیز صادر شد.

موضوعاتی همچون کرویت زمین، میخ بودن کوه، پرورش و رشد دانه، زنبور عسل، انتقال درد از پوست، آهن، تگرگ و اثر انگشت در قران،  پیدایش جهان از گاز و ... از جمله موضوعات این سلسه نشست های آموزشی بوده است که با استقبال چشمگیر دانش آموزان سمایی روبرو شد. 

در خاتمه این نشست ریاست سازمان سما با اهدای لوح تقدیر و هدیه از عوامل اجرایی این طرح تقدیر کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1132731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =