طرح پویش درتمامی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ توسعه می‌یابد

 مدیر کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی درباره توسعه طرح پویش در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های اتخاذ شده گفت: از طریق ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت در تلاش هستیم که در تمامی استان‌ها طرح پویش توسعه یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح پویش، طرحی دانشجو محور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است. مهارتی که دانشجویان از طریق اجرای طرح پویش، (اشتغال همزمان با تحصیل) به دست می‌آورند، تحولی در آموزش عالی و ایجاد اشتغال و امید به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود آورده و به الگویی کارآمد برای اجرا در سطح ملی تبدیل خواهد شد. با اجرای این طرح نیروهای ماهرتری برای صنعت و بنگاه‌های اقتصادی تربیت می‌شوند. در این طرح بر اساس اعلام نیاز صنایع، دانشجویانی علاقه‌مند می‌توانند همزمان با تحصیل وارد بازار کار شوند و تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به‌صورت جدی و تعریف شده بگذرانند.

لاله ملک‌نیا، مدیر کل  ارتباط با  دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اقدامات برای ارتباط بیش از پیش بین دانشگاه و صنعت گفت: مقوله ایجاد  اشتغال دانشجویان در طرح پویش  از اهمیت برخوردار است و  هنوز طرح پویش  در تمامی واحدهای دانشگاهی همه‌گیر نشده است و دانشجویان در آموزش و کار در مجموعه صنعت  و دوره های کارآموزی توانستند با کسب مهارت به فعالیت بپردازند. این در حالی است که هنوز طرح پویش همه گیر نشده و طرح دانشجو با کسب مهارت در صنعت فعالیت می‌کند.

وی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده با صنعت دانشجو از طریق طرح پویش فعالیت کرده و استخدام به نیروی کار کرده است. حداقل هزینه‌ها انجام داده تا بتوان هزینه‌ها را به شکل مناسب و با دیدگاه و مهارت مناسب اقدام کرد.

 مدیر کل ارتباط با  دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در طرح پویش دانشجو در صنعت فعالیت کرده و در کنار مقوله آموزش  مهارت در صنعت و کارآفرینی  را می‌آموزد. با این تفاسیر که هم‌اکنون بر اساس توصیه به صنایع از طریق طرح پویش دانشجو باید در صنعت فعالیت کرده و دانشجو با هزینه اندک نیروی کار بتواند  در آینده  با اخذ مهارت مورد نظر به  فعالیت بپردازد.

ملک‌نیا تاکید کرد: اغلب  دانشجویان برای دلگرمی خود و بروز تفکرات مثبت برای حل مشکلات صنایع استقبال می‌کند. اغلب افراد فعال در این طرح‌ها انضباط کاری را سنجیده و با خیال راحت می توانند  نیروی کار را اخذ کره و  از سوی صنایع مورد استقبال قرار بگیرند.

مدیر کل  ارتباط با  دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: در گام های نخست مدیران واحدهای دانشگاهی موظف به ایجاد ارتباط  با صنایع هستند که بر اساس مذاکرات علاوه‌بر جذب پژوهش‌ها، ماموریت‌ها و حضور اساتید به عنوان اساتید طرح پویش را جاری می‌کنیم.

توسعه طرح پوش در سال ۱۴۰۱ درتمامی استان‌ها

 مدیر کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی درباره توسعه طرح پویش در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های اتخاذ شده گفت: در گام نخست طرح پویش در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفت. در تلاش هستیم که در تمامی استان‌ها طرح پویش توسعه یابد. البته این مقوله ملزم به ایجاد ارتباط با صنعت است.

به گفته وی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مذاکرات انجام می‌شود، اما هنوز در تمامی رشته این ارتباط ایجاد نشده است. برای مثال در یک استان در حوزه کشاورزی فعالیت‌ها انجام  شده و در استان‌های دیگر امکان توسعه کشاورزی وجود نداشته باشد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1132735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =