مبنای مذاکرات وین رسیدن به منافع ملی است /  ایران شرکای استراتژیک خود را کنار نمی‌گذارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی شرکای استراتژیک خود را کنار نمی‌گذارد و روسیه و چین نباید نسبت به این مسئله نگرانی داشته باشند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به مسائل جاری در منطقه و اثرات احتمالی آن بر مذاکرات وین اظهار کرد: روسیه و چین سال‌هاست که روابط حسنه‌ای با ملت ایران داشته‌اند و در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا این دو کشور همواره در کنار ما بودند و این حقیقت قابل انکار نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی شرکای استراتژیک خود را کنار نمی‌گذارد و روسیه و چین نباید نسبت به این مسئله نگرانی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل روسیه و غرب خصوصاً بعد از حوادث مربوط به اوکراین نباید روی مذاکرات وین اثرگذار باشد و مذاکرات هسته‌ای ایران را پیش شرط مشکلات خود قرار دهند.

رحیمی جهان آبادی تأکید کرد: مبنای مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین رسیدن به منافع ملی و امنیت پایدار است، لذا وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی با هر مسئله‌ای که حقوق ملت ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد، حساسیت به خرج می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیراً درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفت: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی[ ایران] آسیبی وارد نکند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، طبق توافق هسته‌ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود طبق مقررات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، به ایران در پیش‌برد برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌اش کمک کنند و تحریم‌ها اثری بر این پروژه‌ها نخواهند داشت.

کد خبر: 1132844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =