رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مهارت به دانشجویان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه  و بویر احمد گفت: تاکنون تقاضاها برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب مدرک بوده است، اما رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کسب مهارت برای راه اندازی شغل است تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال استخدام در یک شرکت نباشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه کارآفرینی حرکت می‌کنند. در دانشگاه آزاد اسلامی هم باید زیرساخت در سراهای نوآوری ایجاد شود تا به تربیت و پرورش دانشجوی فناور و کارآفرین منتج شود، چرا که جذب دانشجو اولویت اصلی دانشگاه به حساب می‌آید. همچنین توجه جدی به جریان آموزشی، ترویج کارآفرینی در سراهای نوآوری امری لازم و ضروری است. رحیم اکرامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه  و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره توسعه آموزش و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به باور بنده و تاکیدات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی رسالت دانشگاه تربیت انسان در رویکرد جدید جزو رسالت دانشگاه محسوب می‌شود. از بعد فرهنگی، معنوی و آماده‌سازی افراد برای بازار کار از اهمیت برخوردار است. در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید بتوان در بعد فرهنگی اقدامات در ابعاد مختلف همچون آموزش افراد در زندگی اجتماعی و تقویت روحیه معنوی در نسل جوان مهارت‌های لازم را به این افراد آموخت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این اقدام فرد از مهارت لازم برخوردار است و تاکنون تقاضاها برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب مدرک بوده است، اما رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کسب مهارت برای راه‌اندازی شغل است تا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال استخدام در یک شرکت نباشد.

اکرامی گفت: در حوزه فناوری دانشگاه محل تولید علم است. علم باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بتواند مسائل جاری جامعه را حل و فصل کند.در گام دوم انقلاب دانشگاه حوزه تولید علم مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال اینکه استاد دانشگاه مقالات متعدد منتشر کرده کافی نیست،  بلکه کار علمی اساتید باید کاربردی و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد یا بتواند مسائل جامعه را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: در وضعیت کنونی نمی‌توان دانشگاه را محدود در محیط آموزشی دانست، چون دانشگاه نسبت به جامعه مسئولیت داشته و باید در بطن  جامعه رفته و در حوزه حل مسائل اجتماعی، آسیب‌های جامعه، ایجاد شغل برای جوانان یا اشتغال همراه با آموزش یا صنایع ارتباط برقرار کرد. در حین آموزش دانشجو به حل مساله  بپردازد و  به این ترتیب زمینه کسب مهارت  و شغل  در آینده ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: بخش عمده‌ای از جوانان و فارغ التحصیلان نمره علمی مناسبی کسب می‌کنند، اما برای کسب مهارت نیازمند گذراندن دوره هستند تا بتوان در حین آموزش مهارت‌های مناسب کسب کنند.

فعالیت ۲۰ هسته فناور در کهگیلویه و بویراحمد

وی درباره اجرای طرح‌های کارآفرینی در واحد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بستر مناسب برای راه اندازی سراهای نوآوری است در حال حاضر ۲۰هسته  فناوری در مرکز استان مستقر شده و سه هسته در مرحل تولید رسیده است. هم اکنون مجوزها را اخذ می‌کنند. 

خانه خلاق راه‌اندازی می‌شود

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه در استان خانه خلاق راه‌اندازی می‌شود، گفت: در استان کهگیلویه و بویر احمد پردیس دانشگاهی تشکیل  و بخشی از آن به پارک علمی و فناوری استان تبدیل شده است؛ البته این فضا با حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  به هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر شده و سراهای نوآور را تشکیل داده است.

اکرامی درباره استقبال دانشجویان از طرح های کارآفرینی گفت: اغلب دانشجویان و اساتید از این طرح‌ها استقبال می‌کنند اما با حضور دانشجویان در دانشگاه شاهد حضور بیش از پیش آنها در این طرح‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132883

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =