سراهای دانشجویی بازسازی می‌شوند/ استفاده از ظرفیت کامل خوابگاه‌ها پس از عید نوروز

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: خوابگاه‌های دانشجویی آماده اسکان دانشجویان است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهینه‌سازی خوابگاه‌ها و تسهیل دسترسی دانشجویان به خدمات خوابگاهی صورت گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با شیوع بیماری کرونا و تغییر شرایط  دانشگاه‌ها از آموزش حضوری به مجازی و عدم نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان غیربومی در محل دانشگاه و کلاس‌های درسی، عملاً خوابگاه‌ها بلااستفاده شد. هرچند اکنون پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا و گذراندن چندین موج بیماری، مجدداً در حال بازگشت به شرایط آموزش حضوری و نیاز دانشجویان غیربومی در استفاده از خوابگاه‌ها هستیم.

محسن داوری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده در خصوص استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی گفت:  خوابگاه‌های دانشجویی برادران به صورت خودگردان اداره می‌شوند؛ به این معنا که زیرنظر مستقیم دانشگاه نیستند، اما دانشگاه پس از استعلام از مراجع ذی‌صلاح، خوابگاه‌های مناسب را شناسایی و برای استفاده دانشجویان معرفی می‌کنند.

داوری در پاسخ به سوالی مبنی‌بر انتخاب خوابگاه مناسب، شرایط اسکان و نحوه اولویت‌بندی استفاده دانشجویان اظهار کرد: نحوه اولویت‌بندی دانشگاه در همکاری با خوابگاه‌های خودگردان، دارای شرایط و قوانینی است؛ از جمله اینکه باید محیط امن، سالم، پاکیزه و دارای امکانات مناسب برای اسکان بوده و مدیریت آن دارای حسن سابقه باشد. 

داوری درباره خوابگاه دانشجویی خواهران افزود: خوابگاه خواهران در داخل دانشگاه قرار دارد و مستقیما زیرنظر معاونت فرهنگی دانشجویی اداره می‌شود. با توجه به بروز برخی مشکلات در این خوابگاه، با دستورات و تاکیدات ریاست واحد و تلاش‌های شبانه روزی همکاران، مشکلات مرتفع شده و برنامه‌ریزی لازم برای بهسازی و فراهم آوردن شرایط استفاده مطلوب از این خوابگاه صورت گرفته است و در حال حاضر این خوابگاه  آماده ارائه خدمات به دانشجویان  است. در حال حاضر  خوابگاه‌ها قابل اسکان بوده و باید اشاره کرد، دانشجویانی که در حال گذراندن دوره کارورزی خود هستند در این اماکن سکونت دارند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه در خصوص ظرفیت خوابگاه‌ها بیان کرد: ظرفیت خوابگاه‌ها بعد از عید نوروز به طور کامل قابل استفاده است، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تابع دستورات ابلاغی از سوی ا سازمان مرکزی هستیم.

وی در خصوص نحوه درخواست استفاده از خوابگاه‌ها گفت: دانشجویانی که متقاضی استفاده از خوابگاه هستند، می‌توانند با مراجعه به این خوابگاه‌ها درخواست خود را ارائه دهند. درخواست‌ها از طریق کمیته سرای دانشجویی و بعد از لحاظ شرایط دانشجو و اولویت بندی دانشجویانی که از شهرهای دور برای تحصیل در واحد ارومیه حضور دارند، مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرد.

داوری در پاسخ به شرایط استفاده از سلف دانشگاه گفت: سلف دانشگاه آماده ارائه خدمات برای دانشجویان است، اما وزارت علوم و تحقیقات هیچ گونه دستورالعملی در خصوص استفاده از سلف به دلیل بیماری کرونا و همچنین از لحاظ ایجاد هزینه‌های بیشتر برای تامین غذا در راستای بازگشایی سلف‌ها برای دانشگاه‌ها ارسال نکرده است با ابلاغ دستورالعمل نحوه ارائه خدمات توسط سلف‌ها، دانشگاه این امکان را نیز فراهم خواهد کرد، اما با این حال اقدامات لازم برای فعال کردن بوفه‌های دانشگاه صورت گرفته است.

داوری با اشاره به مساله تخفیف شهریه تشریح کرد: برخورداری از تخفیف شهریه، شرایط و ضوابطی دارد که این شرایط در سایت دانشگاه و معاونت فرهنگی اطلاع رسانی می‌شود. تخفیف دو دانشجویی، ازدواج،کمیته امداد، بهزیستی و ... از جمله تخفیف‌هایی است که دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با ارائه درخواست و پس از بررسی آن در کمیته تخفیف دانشگاه از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =