برخورد سلبی با عوامل پشت صحنه آسیب‌های اجتماعی کارساز نیست

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: قرار نیست صرفا برخورد سلبی با موضوع آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد. چون با این موضوع بارها از سوی نهادهای گوناگون برخورد شده و به نتیجه دلخواه نرسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ پرویز سروری درخصوص چرایی انباشته شدن فضاهای عمومی پایتخت از انواع بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به میزان گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که در طی یک فرایندی ایجاد می‌شود و بنابراین در یک فرایند هم باید مسئله جمع آوری و رفع مشکل به انجام برسد. اتفاقا در دوره جدیدی مدیریت شهری برنامه ریزی بسیار مفصلی برای این موضوع صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: همین الان چندهزار نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده و رسیدگی به مسئله متکدیان هم در دستور کار مسئولان قرار دارد. اما قرار نیست صرفا برخورد سلبی با موضوع آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد. چون با این موضوع بارها از سوی نهادهای گوناگون برخورد شده و به نتیجه دلخواه نرسیده است. به خاطر همین هم باید عوامل پشت صحنه این آسیب‌ها شناسایی شود و با آن عوامل برخورد لازم صورت بگیرد و هم از تکرار و برگشت افراد آسیب پذیر به آن وضعیت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

کلاس‌های گروهی مشاوره طلاق و نسخه‌پیچی یکسان برای همه

 سروری خاطرنشان کرد: در آن قرارگاهی که برای این موضوع ایجاد شده و شهرداری در آنجا نقش موثری دارد درحال حاضر روی موضوع آسیب‌های اجتماعی تلاش‌هایی در حال انجام است.

 نایب رییس شورای شهر تهران یادآور شد: الان در رابطه با جمع آوری بسیاری از معتادان متجاهر در شهر تلاش‌ها و اقدام‌های موثری درحال انجام شدن است. برای مثال در دره فرحزاد یا جاهای دیگر درحال حاضر بسیاری از این معتادان متجاهر جمع آوری شده اند و در مکان‌هایی درحال بازپروری هستند. همچنین الان زمینه‌های لازم درحال فراهم شدن است تا بقیه معتادان متجاهر هم در نقاط گوناگون تهران جمع آوری شوند و این عارضه منفی که شهر به آن مبتلا شده التیام پیدا کند.

منبع: میزان

کد خبر: 1132890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =