اصلاح همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه برای اصلاحیه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه رسیدیم، گفت: این اصلاحیه دو تا سه برابر اصل همسان‌سازی بار مالی برای صندوق خواهد داشت اما ما مصمم هستیم بر اساس قانون و در جهت احقاق حق بازنشستگان، همسان سازی را اصلاح کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین عامریان در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم گفت: در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، دستاوردهای دستگاه های اجرایی باید به خوبی برای مردم منعکس شود تا آن‌ها به آینده امیدوارتر باشند.

بیشتر بخوانید 

حقوق بازنشستگان کارگر همسان سازی می‌شود؟

وی افزود: مردم از دولت انقلابی، عدالت طلبی، توسعه، پیشرفت، داشتن روحیه انقلابی و مقابله با رانت خواری را انتظار دارند. با حمایت‌های وزیر تلاش کردیم که در این سه ماه تحول و پیشرفت را در صندوق بازنشستگی فولاد محقق کنیم البته تغییر و تحول اتفاق نمی افتد مگر اینکه فکرها و اندیشه‌ها متحول شود و لازمه این کار آن است که در ابتدا تغییر و تحول را در مدیران ایجاد کنیم زیرا صندوق فولاد با ادامه مسیر قبلی و با مدیران گذشته قادر به تحول و شکوفایی نبود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد جان تازه‌ای گرفته است، گفت: در این سه ماه تمام مدیران عامل شرکت‌ها و اکثریت اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و مدیران میانی تغییر کرده اند.

عامریان افزود: در ابتدای کارمان در صندوق فولاد وارث چالش‌هایی شدیم که از گذشته به ارث رسیده است که یکی از آن‌ها اضافه برداشت ها در پنج ماهه نخست سال بود که موجب کسری بودجه در نیمه دوم سال شد و ما باید این کسری را جبران می‌کردیم همچنین در همان زمان آغاز کارمان، سازمان مالیاتی ۳۵۰ میلیارد تومان در رابطه با پرونده‌ای که مربوط به گذشته بود از حساب صندوق برداشت کرد که با تدابیر انجام شده فعلا متوقف شده است. یک پرونده حقوقی نیز با ذوب آهن اصفهان داریم که مربوط به هفت سال پیش است و اجراییه چهار هزار میلیاردی برای آن صادر شده که با تدبیر مقام عالی وزارت، موضوع متوقف شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه در همان هفته نخست کارمان، شاهد اعتراضات بازنشستگان به نحوه اجرای همسان‌سازی بودیم و با جلسات متعددی که در سه ماه گذشته با نمایندگان بازنشستگان برگزار کردیم در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی به نتیجه رسیدیم، گفت: این اصلاحیه دو تا سه برابر اصل همسان‌سازی بار مالی برای صندوق خواهد داشت اما ما مصمم هستیم بر اساس قانون و در جهت احقاق حق بازنشستگان، همسان سازی را اصلاح و از اوایل سال آینده آن را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به موضوع رفاه بازنشستگان توجهی نشده بود، اظهار کرد: برای رفاه و تکریم بازنشستگان برنامه های متعددی را در نظر داریم. در گذشته در دفاتر امور بازنشستگی صندوق مشکلاتی وجود داشت و برخی مدیران نسبت به حل مشکلات بازنشستگان اهتمام لازم را نداشتند. درصدد هستیم فضای این دفاتر را متناسب با شان و شرایط بازنشستگان بهسازی کنیم.

عامریان ادامه داد: قصد داریم مرکز تماس و پاسخگویی به بازنشستگان ایجاد کنیم تا بازنشستگان بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با تماس تلفنی پیگیر مسائل خود باشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی شرکت های صندوق در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: علت زیان ده بودن اغلب شرکت های صندوق، ضعف و سوء مدیریت بود اما اکنون تحول و حرکت رو به جلو در تمام شرکت های صندوق محسوس است.

با انتصاب مدیری انقلابی و جهادی در شرکت دخانیات، تحولات خوبی را در این شرکت شاهد هستیم. اخیرا با رونمایی از بسته حمایتی از توتون کاران روح امید به ۳۰ هزار خانواده کشاورزان توتون کار دمیده شد که تا پیش از این بسیاری از شدت ناامیدی زمین های خود را رها کرده بودند.

وی افزود: قطعا اجرای این بسته حمایتی موجب افزایش سطح زیرکشت توتون، اشتغال‌زایی و رشد تولید خواهد شد. اکنون تولید سیگار در شرکت دخانیات به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسیده است و برای اولین بار در دوماه گذشته محصولات دخانیات به خارج صادر شد.  در شرکت سنگ آهن، زغال‌سنگ کرمان  و معادن اسفندقه نیز تحولات خوبی رخ داده است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت املاک رها شده صندوق در دست اقدام است، اظهار کرد: صندوق در حال حاضر حدود ۸۰۰ پرونده حقوقی دارد که ردپای برخی فرزندان برخی وزرای سابق نیز در میان آنهاست و ما قطعا به دنبال استیفای حقوق صندوق و بازنشستگان هستیم.

عامریان در پایان اظهار کرد: به وزیر قول داده ایم که وابستگی صندوق به بودجه دولت را در سال های آینده به حداقل ممکن برسانیم و بر همین اساس بنا داریم همه شرکت های صندوق را تا ۱۸ ماه آینده به سودآوری برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      حقوق معلمان 10برابر حفوق بازنسسته فرهنگی 10درصد.؟