گسترش تحریم علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا

رئیس کمیسیون اروپا از افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و بلاروس به بهانه حمله به اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این تحریم‌ها روسیه و بلاروس را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین هدف قرار می‌دهند و تحت تحریم‌های امروز «بیش از ۱۶۰ فرد روس، از جمله سیاستمداران و نزدیکان پوتین، به همراه بخش بانکی بلاروس تحریم خواهند شد.»

بیشتر بخوانید

 فرانسه: تحریم نفت روسیه خودکشی است

طبق گزارش هیل، همچنین امروز صادرات فناوری ناوبری دریایی به روسیه نیز ممنوع شد. در میان ۱۶۰ فرد که در تحریم امروز قرار دارند، ۱۴ نفر الیگارشی (از جمله سیاستمداران و نزدیکان پوتین) و ۱۴۶ نفر عضو شورای فدراسیون روسیه هستند.

با تحریم‌های امروز، اتحادیه اروپا تاکنون ۸۶۲ فرد روسی و ۵۳ نهاد این کشور را تحریم کرده است.

در حال حاضر ۱۴ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و تاکنون کشورهای غربی با تحریم‌های مختلفی در تلاش برای مداخله در روبط میان دو کشور دارند.

شب گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از ممنوعیت واردات نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ از روسیه خبر داد و افزود: «جنگ در اوکراین بهانه‌ای برای شرکت‌های نفتی برای تأمین سود نیست. می‌دانیم شاید شرکای ما نتوانند به ما در این ممنوعیت بپیوندند، اما در هدف خود برای تحت فشار گذاشتن پوتین متحد می‌مانیم.»

وزیر انرژی انگلیس نیز اعلام کرد که این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را متوقف خواهد کرد.

اما در مقابل، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که درباره واردات انرژی از روسیه پیرو آمریکا نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =