تعدیل ظرفیت خوابگاهها برای پذیرش دانشجویان غیربومی

معاون سازمان امور دانشجویان از بررسی پروتکل‌های بهداشتی متناسب با شرایط آموزش حضوری خبر داد و گفت: قراراست تعدیلی در ظرفیت خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان غیر بومی ایجاد شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اردوان ارژنگ با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و اینکه آیا خوابگاه‌های دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان آماده شده است، گفت: دانشگاه‌ها با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری، خوابگاه‌های خود را برای پذیرش دانشجویان آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مقرر شده است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، متناسب با شرایط، در پروتکل‌های بهداشتی تعدیل ایجاد کند تا وضعیت تا اندازه ای مطلوب‌تر شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: به عنوان مثال شاید مقرر شود، در هر اتاق خوابگاهی ۴ نفر مستقر شوند، ممکن است این اتاق خود ۴ نفره باشد و یا اینکه ۶ نفره باشد ولی باید ۴ نفر از آن استفاده کنند. به هر ترتیب، مقداری ظرفیت‌ها کم می‌شود.

ارژنگ یادآور شد: قبلاً اعلام شده بود که فقط در ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها دانشجویان غیربومی پذیرش شوند یعنی در اتاق‌های ۶ نفره ۳ نفر و در اتاق‌های ۴ نفره ۲ نفر پذیرش شوند، بنابراین قرار است تعدیلی در ظرفیت خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان خوابگاهی ایجاد شود.

وی ادامه داد: به لحاظ تغذیه هم دانشگاه‌ها با اختصاص بودجه در اواسط فروردین ماه سال آینده، برنامه‌های خود را با بودجه جاری تنظیم می‌کنند و برنامه‌های خود را پیش می‌برند و ما امیدواریم مشکلی به وجود نیاید.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1132949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =