حضور نمایندگان مجلس در اتاق‌های فکر دانشگاه‌ها برای حل مسائل جامعه ضروری است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با اشاره به ضرورت ورود دانشگاهیان به حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: تشکیل اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم برای حل مشکلات دانشگاه‌ها و هم در راستای ورود به رفع مسائل جامعه بسیار راهگشا خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی فرخی در نشست روسای دانشگاه‌های کشور با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی گفت: بازتاب این همفکری و هم‌اندیشی موجب حل مسائل و مشکلات دانشگاه و جامعه می‌شود. چنانکه شناخت نمایندگان از مشکلات دانشگاهیان دقیق‌تر باشد، با دید عمیق‌تر و کارشناسی‌تر از دانشگاهیان حمایت خواهند کرد و حمایت از دانشگاهیان یعنی ورود به حل مسائل و مشکلات جامعه با تکیه بر دانش و پژوهش.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار کرد: آنچه که امروز ضرورت آن بیش از هر چیزی حس می‌شود و حلقه مفقوده حل مشکلات جامعه است، ورود دانشگاهیان و دانش‌آموختگان و فرهیختگان برای رفع نیازهای جامعه و مردم است.

فرخی تاکید کرد: با حمایت آگاهانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از دانشگاهیان ورود مسئولانه دانشگاهیان به حل مسائل و مشکلات جامعه را شاهد خواهیم بود و این خود نقطه عطف شکوفایی جامعه و راه برون‌رفت از مشکلات و تحریم‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: تعامل هر چه بیشتر و شناخت عمیق‌تر و نگاه واقع‌بینانه نمایندگان موجب شد در بودجه سال ۱۴۰۱ شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و نمایندگان محترم، به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و کمیسیون تلفیق حمایت ویژه‌ای از دانشگاه‌ها داشتند.

فرخی افزود: ذیل بند الحاقی تبصره ۱۹ اختیارات هیات‌های امنای دانشگاه‌ها محدود می‌شد، اما با حمایت نمایندگان این تبصره حذف شد و همچنان اختیارات هیات‌های امنا به قوت خود باقی می‌ماند.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با هماهنگی که وزیر محترم علوم با اعضای کمیسیون آموزش و کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتند بودجه تبصره ۱۴ که مربوط به هدفمندی یارانه‌هاست، امسال به صورت متناسب و عادلانه در اکثر دانشگاه‌های کشور توزیع شد و مانند سال‌های گذشته منحصراً در اختیار دانشگاه‌های بزرگ قرار نگرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =