۷۵ درصد ردیف بودجه وزارت علوم تاکنون احصا شده است/ اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و تعمیرات

معاون پژوهشی وزیر علوم از احصا ۷۵ درصدی ردیف بودجه وزارت علوم و اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و تعمیرات خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیمان صالحی در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: در سال جاری همه اتفاقات به ضرر پژوهش بوده و در بسیاری از دانشگاه‌ها در حوزه گرنت، جوایز مقالات، تعمیرات و تجهیزات حتی یک ریال هم متأسفانه هزینه نشده است.

وی در خصوص پیگیری در مورد بودجه اظهار کرد: امید است با اتفاقاتی که در این دو ماه می‌افتد و با پیگیری‌های مداوم وزیر علوم و همکاری سازمان برنامه و بودجه، شاهد افزایش بودجه باشیم و دانشگاه‌ها بتوانند سهمی از بودجه پژوهش را دریافت کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و تعمیرات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده که امید است در سال آینده راهگشا باشد.

وی همچنین گفت: بحث صندوق توسعه ملی را برای اخذ مجوزهای ارزی به تجهیزات پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

صالحی اضافه کرد: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری شورایی ملی است و مربوط به تحقیقات و فناوری کل کشور است ولی قطعاً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه ظرفیت بالایی دارد لذا تقاضا دارم دانشگاه‌ها همکاری با این حوزه را افزایش دهند.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تخصیص بودجه اسفندماه اظهار کرد: ردیف بودجه وزارتخانه تاکنون ۷۵ درصد احصا شده که امیدواریم تا پایان سال این ردیف را تا ۱۱۰ درصد دریافت کنیم تا بتوانیم مشکلات دانشگاه‌ها را به صورت موردی به خصوص در تعمیر و تجهیز رفع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =