صدا و سیما در تولید کارهای نمایشی عملکردی ندارد / کیفیت خوب عامل جذب مخاطب

بازیگر فیلم از سر نوشت گفت: به نظرم اصلا صدا و سیما در بخش سریال و تولید کارهای نمایشی عملکردی ندارد که ارزیابی شود.

مریم کاظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ برای من به دلیل طراحی، برنامه‌ریزی و  اجرای جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک بسیار پر مشغله و پرکار بود و به غیر از مواقعی که به دلیل شیوع قوی تر کرونا مجبور به توقف شدیم در حال کار بودیم. همچنین در سریال همسایه‌ها بازی داشتم که به تازگی پخش شد و در حال حاضر هم به صورت پراکنده در یک پروژه تلویزیونی بازی می‌کنم و اگر خدا بخواهد در حال برنامه‌ریزی هستم که بتوانم در یک گروه تئاتر مستقل، یکی از نمایش‌های گذشته را باز تولید و اجرا کنم.

بیشتر بخوانید:

باندبازی در صدا و سیما عامل کم‌کاری بازیگران / تلویزیون قدرت انتخاب را از مخاطب گرفته

وی در ادامه با اشاره عملکرد صدا و سیما گفت: به نظرم اصلا صدا و سیما در بخش سریال و تولید کارهای نمایشی عملکردی ندارد که ارزیابی شود. دقت کنید که منظورم از عملکرد، آمار تولید نیست. عملکرد یعنی برنامه مشخص تولید در همه زمینه‌ها و شیوه‌نامه معین و قابل اتکا و کارشناسی تخصصی برنامه‌های پیشنهادی و انصاف و عدالت کاری برای کهنه‌کاران و تازه‌کاران، اگر چنین برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و به آن عمل شود می‌توان در مورد چگونگی عملکرد صدا و سیما صحبت کرد.

بازیگر فیلم همسایه‌ها همچنین در پاسخ به این سوال که چه چیزی را عامل جذب مخاطب در سینما و تلویزیون می‌دانید، گفت: طبیعتا کیفیت خوب تولید به جذب مخاطب کمک می‌کند. کیفیت شامل موضوع و ساخت جذاب است که متاسفانه این روزها تابع محدودیت‌های نامعلوم شده است.

مریم کاظمی

کاظمی ادامه داد: ما در ابتدا باید بدانیم که هدف از برنامه‌سازی تلویزیونی چیست؟ مخاطب تلویزیون بدون اینکه چیزی را انتخاب کند گاهی در معرض پخش برنامه‌ای قرار دارد که ممکن است اتفاقی در حال دیدن آن باشد. اگر برنامه‌های ماهواره‌ای پر بیننده است لطفا تو جه کنیم که این مخاطب نیست که تقاضا کرده تا یک برنامه متفاوت پخش شود بلکه برنامه‌ها پخش می‌شوند و دیده می‌شوند. چیزهایی که باعث ترجیح دادن یک برنامه می‌شود می‌تواند شامل جذابیت، سرگرم‌کنندگی، موضوعات حقیقی زندگی اطراف او، داستانگویی درست، رویدادها را منطقی روایت کردن، نصیحت نکردن و اجازه دادن به مخاطب که خودش ببیند و خودش تصمیم بگیرد که کدام جهت درست‌تر است و با اخلاقیات و معیارهای انسانی او همراه است، باشد.

بازیگر فیلم از سر نوشت افزود: مخاطب باید باید باور کند تا تاثیر بپذیرد و باور، علاقه و دنباله‌روی می‌آورد. اگر باور تماشاچی را از بین ببریم او را به بزرگ‌ترین منتقد خود تبدیل می‌کنیم و فرارش می‌دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: در واقع، در حال حاضر برنامه‌های ورزشی و تا حدودی اخبار یا فیلم‌های مستند وحش شاید بیشترین مخاطب را داشته باشند زیرا چالشی در بازگویی حقیقت ایجاد می‌کند که مخاطب در جستجوی آن است. بعضی از برنامه‌های گفتگو محور تلویزیونی هم می‌تواند پر مخاطب باشد زیر ا تماشاچی از لابلای گفتگوها دنبال حقیقت است و گر آن را بیابد پیگیر می‌شود، مخاطب باید داستان را باور کند یا به نظر بیاید برنامه می‌تواند اینگونه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =