مخالفت حزب‌الله با موضع رسمی لبنان در تحولات اوکراین

فراکسیون پارلمانی جنبش‌ حزب‌الله لبنان ضمن ابراز تأسف درباره موضع رسمی این کشور در قبال تحولات اوکراین، اعلام کرد که با این موضع مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، فراکسیون پارلمانی جنبش حزب‌الله لبنان به نام «الوفاء للمقاومة» در بیانیه‌ای مخالفت این جنبش با موضع دولت لبنان در قبال جنگ اوکراین و روسیه را ابراز داشت.

بیشتر بخوانید

سید حسن نصرالله: پذیرش دیکته‌های واشنگتن، ناجی لبنان نخواهد بود

بنابر گزارش شامگاه پنجشنبه پایگاه خبری شبکه «المنار»، فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در بخشی از بیانیه مذکور اعلام کرد: «فراکسیون از موضع رسمی لبنان در خصوص روند مناقشه جاری میان روسیه از یک سو و آمریکا و متحدان آن از سوی دیگر در قبال اوکراین ابراز تأسف می‌کند و به شدت با آن مخالف است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «فراکسیون دولت آمریکا و سیاست‌های این کشور را که هدف از آن تحمیل هژمونی علیه مردم و کشورهاست، محکوم می‌کند و مداخله آشکار این کشور در امور داخلی لبنان را قاطعانه مردود می‌داند».

فراکسیون الوفاء للمقاومة همچنین همچنین اعلام کرد که تلاش آمریکا برای تحمیل قیمومت بر لبنان و تعیین منافع ملی این کشور را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه لبنان در تاریخ بیست و چهارم ماه فوریه در بیانیه‌ای آنچه را «حمله به خاک اوکراین» توصیف کرده بود، محکوم کرد و در عین حال از روسیه خواست که «عملیات نظامی خود را فورا متوقف کند و هر چه سریعتر نیروهایش را از این کشور خارج کند».

در پی این اعلام، سفارت روسیه در بیانیه‌ای توضیح داد: «روسیه جنگی به راه نینداخته بلکه این یک علیمات ویژه است که هدف از آن محافظت از عده‌ای شهروندان روس می‌باشد که به درخواست جمهوری‌های دونسک و لوهانسک و پس از به رسمیت شناختن این دو جمهوری از سوی رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین صورت گرفته است».

منبع: فارس

کد خبر: 1133055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =