اختصاص کالابرگ به اشخاص، به شورای نگهبان رفت

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به راهکار مجلس در خصوص تأمین ارز به منظور واردات کالاهای اساسی گفت: مجلس دو راهکار اختصاص ۱۳ میلیارد دلار برای تأمین و واردات کالاهای اساسی و یا ارائه کالا برگ به اشخاص را پیشنهاد داده و این طرح به شورای نگهبان ارسال شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابراهیم نجفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص بودجه قابل توجه به تأمین کالاهای اساسی یکی از اولویت‌های مجلس و دولت است، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ چیزی بالغ‌بر هشت میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته بود که این اعتبار در ۶ ماه نخست به اتمام رسیده و دولت به اجبار ۱۳ میلیارد دلار دیگر به این مهم اختصاص داد.

بیشتر بخوانید

حذف ارز ۴۲۰۰ نیازمند بسترسازی‌ است

وی با اشاره به راهکار مجلس در خصوص تأمین ارز به منظور واردات کالاهای اساسی گفت: مجلس دو راهکار اختصاص ۱۳ میلیارد دلار برای تأمین و واردات کالاهای اساسی و یا ارائه کالا برگ به اشخاص را پیشنهاد داده و این طرح به شورای نگهبان ارسال شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اعلام حذف ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: امسال دولت طرح حذف ارز ترجیحی را ارائه داد و در نهایت نیز، در لایحه ۱۴۰۱، ارز ترجیحی را حذف کرد.

نجفی با تأکید بر لزوم توجه به بارور کردن ابرها به منظور افزایش باران به ویژه در فصل زراعی بیان کرد: برخی از شرکت‌های دانش بنیان توانایی انجام این کار را دارند لذا و در همین راستا ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان برای بارور کردن ابرها اختصاص یافته است.

وی نقش استفاده از پهپاد برای سمپاشی و آبیاری زمین‌های کشاورزی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: آب سفیدرود نسبت به سال گذشته کاهش ۶۲ درصدی داشته و نیاز است که راهکارهای مختلفی برای تأمین آب مورد نیاز مردم اتخاذ شود زیرا در غیر این صورت کشاورزان و شالیکاران با مشکل مواجه می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر: 1133058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =