گزارش مجله تایم از آزار اتباع روسیه پس از جنگ اوکراین

نشریه آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که در بحبوحه مناقشه اوکراین، اتباع روسیه در سراسر دنیا شاهد رفتارهای توهین‌آمیز و آزار و اذیت مواجه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، این نشریه در گزارشی نوشت: بعد از حمله روسیه به اوکراین مردم در نقاط مختلف دنیا تلاش کرده‌اند که با ارایه کمک به نهادهای بشردوستانه و همکاری در تحریم و یا اعتراضات شخصی به نوعی همدردی خود را با اوکراین نشان دهند اما عده‌ای هم بوده‌اند که این رفتار مخالفت‌آمیز را نسبت به هر چه که به نوعی با روسیه یا مردم عادی در این کشور مرتبط بوده، نشان دهند.

بیشتر بخوانید

مخالفت حزب‌الله با موضع رسمی لبنان در تحولات اوکراین

در این گزارش با ذکر مثالی در این باره آمده است: در برخی موارد، این اعتراضات بی‌مورد و یا حتی احمقانه به نظر می رسید، به عنوان مثال، مسابقه بین المللی درخت سال اروپا درختان روسی را از بررسی حذف کرد.

این نشریه نوشت: صادرات فرهنگی روسی نیز مصون نماندند و شاهد لغو اجراهای باله دولتی روسیه سیبری، شرکت باله سلطنتی مسکو و باله بولشوی در انگلیس بوده ایم.

به نوشته تایم، در برخی موارد نیز این لفاظی‌ها علیه روس‌ها به وضوح تبعیض‌آمیز بوده‌اند مثل اظهارنظر اریک سوال‌ول، عضو کنگره که خواستار «بیرون انداختن دانشجویان روسی از آمریکا» شده است یا همچنین اظهارات راجر گیل، نماینده انگلیسی که گفته بود که روس‌هایی که در کشور زندگی می کنند باید برگردند به خانه خودشان.

بنا بر این گزارش، این حملات بی‌هیچ ملاحظه‌ای علیه همه کسانی است که در دامنه زبان روسی هم هستند. دویچه وله، یکی از رسانه‌های آلمان در این باره گزارش داده است که یکی از مراکز تدریس زبان روسی عنوان کرده دانش‌آموزانش شاهد آزار و اذیت بوده‌اند.

در ونکوور کانادا نیز دیوار مرکز اجتماعات روسی با رنگ آبی و زرد (نشانه پرچم اوکراین) رنگ‌آمیزی شد. در ایالت اوهایو نیز یک مرکزی که توسط یک تبعه روس و اوکراین به صورت مشترک اداره می‌شود نیز پیام‌ها و تماس‌های تهدید آمیز دریافت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1133072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =