پیش‌بینی بورس شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

بورس هفته جاری برخلاف هفته‌های گذشته روند صعودی داشت و در سطح یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد قرار گرفت. به گفته کارشناسان احتمالا هفته آینده شاخص کل وارد کانال ۱٫۴ میلیونی شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجم کل معاملات بورس رشدی ۱۱۸.۱۹ درصدی را تجربه کرد و از ۲۰ هزار و ۵۹۶ سهم در هفته گذشته به ۴۴ هزار و ۹۳۹ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

بیشتر بخوانید

دلیل روند صعودی بورس در هفته قبل چه بود؟

شاخص کل بورس در هفته جاری با افزایش ۶۷.۱۵۸ واحدی از سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم بیش از هشت واحد افزایش یافت و از ۳۳۴ هزار و ۱۶۳ واحد در هفته گذشته به ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد در هفته جاری رسید.

همچنین ارزش معاملات در بازار مشتقه نزولی بود و با ۳۸.۰۲ کاهش از ۴۷۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۹۳ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ۹۸.۲۱ درصد افزایش یافت و از ۴۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال به ۸۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال رسید.
بورس مثبت می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی  می‌گوید: هفته آینده بورس در دو روز معاملاتی خود با افزایش فشار عرضه‌ها نوسانی دنبال می‌شود. سه روز پایانی معاملات نیز شاخص مثبت می‌شود. این کارشناس بازارهای مالی اظهار می‌کند: شاخص احتمالا هفته آینده به سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

وی ادامه می‌دهد: طی دو هفته اخیر چند متغییر باعث شد که بورس سبزپوش شود. اولین متغییر نزدیک شدن ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی اغلب صنایع بود. دوم متغییر کاهش نرخ بهره بین بانکی، سومین مورد کاهش نرخ اوراق و چهارمین مورد افزایش قیمت کامودیتی‌ها ونفت است. آقا بزرگی در نهایت می‌گوید: اگر اتفاق خاصی درباره مذاکرات برجام رخ ندهد، شاخص بورس صعودی باقی می‌ماند.

منبع: تجارت‌نیوز

کد خبر: 1133085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =