توقف مراودات تجاری آمریکا و روسیه

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از توقف مراودات عادی تجاری این کشور با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بایدن امروز گفت: باید اظهار داشت که اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه توان این کشور برای استقراض از موسسات پولی بین المللی محدود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

اوکراین کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری از آمریکا می‌گیرد

وی ادامه داد: بایدن همچنین از اقدام کنگره در موافقت با تخصیص کمک مالی به اوکراین تشکر کرد و گفت که پایتخت از نظر سیاسی دو دسته است ولی در مورد اوکراین و کمک به این کشور نه. رئیس جمهور آمریکا گفت که همتای روسی او تلاش دارد که بین کشورهای دموکراتیک دو دستگی ایجاد کند.

بایدن تاکیدکرد: ما تضمین می‌دهیم که اوکراین سلاح لازم برای مقابله با تهاجم روسیه را در اختیار داشته باشد. با این حال او بار دیگر از ارسال نیرو به اوکراین طفره رفت و گفت که آمریکا هرگز به این کشور در جنگ با روسیه نیرو نخواهد فرستاد؛ چرا که این مسئله به جنگ جهانی منجر خواهد شد.

قانونگذاران در مجلس نمایندگان کنگره یک طرح ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای کمک فوری به اوکراین را تصویب کردند. همچنین مجلس نمایندگان آمریکا ممنوعیت واردات نفت روسیه و دیگر منابع انرژی را نیز به تصویب رساند.

این بسته که انتظار می‌رود در روزهای آینده در سنا تصویب شود حدود نیمی از این پول را به بودجه دفاعی اوکراین اختصاص می‌دهد و نیم دیگر صرف کمک به پناهجویان می‌شود. همچنین به نقل از یورونیوز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه لایحه جدید بودجه دولت فدرال را که در آن یک بسته ۱۳.۶ میلیارد دلاری کمک فوری به اوکراین پیش‌بینی شده، به تصویب رساندند.

همچنین آمریکا پیش‌تر صرفا با اعزام جنگنده‌های میگ‌-۲۹ لهستان به اوکراین مخالفت کرده بود اما اخیرا به کلی با اعزام هر جنگنده‌ای از کشورهای ناتو به لهستان اعلام مخالفت کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

کد خبر: 1133099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =