توسعه کارآفرینی از دبیرستان و هنرستان آغاز شود

یک کارآفرین فعال در مراکز رشد با بیان اینکه اقدامات مناسب برای پارک‌های فناوری  انجام شده است، گفت: برای توسعه این فرهنگ می‌تواند فعالیت‌ها را از دانشگاه به سمت دبیرستان، هنرستان به توسعه و ترویج کارآفرینی سوق داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی دارای بسترهای کافی و استانداردهای لازم برای متناسب‌سازی سطوح و رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور برای تحقق سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری است و اکنون با راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، گام‌های بلند برای رسیدن به اهداف برداشته شده است. در مرکز رشد، هسته‌ها و واحدهای فناور فعال منطبق با نیازهای جامعه مستقر هستند که تاکنون توانستند خدمات مناسب را در تولید اختراع ارائه کرده و تلاش می‌کنیم فناوری‌ها به تجاری‌سازی و نوآوری تبدیل شوند. مهدی رحمانی، دکتری شیمی، دانشجوی پسادکتری مدیریت کسب و کار، مخترع و کارآفرین در سال ۹۵ در مرکز رشد واحدهای فناور در مرکز رشد با ۴ اختراع در واحد رودهن مستقر شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌هایش در مرکز رشد افزود: در ۵ سال اخیر ۱۸ اختراع ملی و بین‌المللی در ایران سویس و کانادا در حوزه رنگ و پوشش از طریق فناوری نانو در قالب صنعت چوب، کاغذ، رنگ‌های پودری، الکترواستاتیک با فناوری نانو و خواص آنتی باکتریال و ضد خوردگی پرایمر و آستری سطوح زنگ‌زده اقدام کرده است. نانو سیل و قیر برای آب بندی، آبکاری، کلیرو لاک مخصوص صنعت چاپ برای مقوا و چسب چوب آنتی باکتریان در برنامه‌های آنتی محصولات معرفی می‌شود.

رحمانی ادامه داد: در این اقدام توانستیم با کشورهای همسایه و جهان ارتباط برقرار کنیم و  در این اقدام صادرات به چین، ارمنستان، آذربایجان و چین عراق و ترکیه داشتیم.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی حدود ۲۰ نفر به شکل مستقیم و ۴۰ نفر به شکل غیرمستقیم فعالیت می‌کنند، افزود: به دنبال تولید شبکه و تولید هستند. البته کرونا باعث از دست دادن همکاران به مدت یک ماه به یک ماه جایگاه شغلی و سرعت راندمان کاری کاهش یافته و باعث افزایش قیمت اقلام اساسی شد.

ورود ذهن خلاق به چرخه صنعت

رحمانی با بیان اینکه در ایام کرونا نوآوری‌های متعدد را شاهد هستیم تا اقدامات در برابر کرونا انجام شود، ادامه داد: سراهای نوآوری یا طرح‌های پایش و پویش اقداماتی مناسب در نوآوری‌ها  و ورود به  چرخه صنعت است. البته نوجوان و جوانان، تمامی دانشگاه‌ها و محافل علمی ارائه داده و بی‌شک ذهن و خلاقیت دانشجویان را می‌توان به صنعت نزدیک کرد.

این کارآفرین فعال در مراکز رشد تاکید کرد: اقدامات مناسب برای پارک‌های فناوری  انجام شده است. برای توسعه این فرهنگ می‌تواند فعالیت‌ها را از دانشگاه به سمت دبیرستان، هنرستان به توسعه و ترویج  کارآفرینی پرداخت. درضمن یکی از نارسایی‌های شایع در جامعه ما قوانین قدیمی غیرمرتبط با زمان حاضر و قوانین آینده‌نگر است. برای مثال در مقوله مجوزها شرکت‌های نانو در اصناف تعریف نشده است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته شاهد بروز تورم در کشور هستیم و هنوز مسئولان امر برای این مقوله وام، بودجه و تسهیلات مناسب تعریف نکردند. سیاست‌های عملیاتی، بودجه‌ها و بخش‌های مالی بر اساس تورم و قیمت روز دلار قوانین را به روز کرده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1133149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =