آموزش غیرحضوری کلاس‌های دانشگاه‌ها تخلف است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: آموزش غیرحضوری دانشگاه ها در شرایط فعلی تخلف است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ با اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: «با توجه به ضرورت تسریع در حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه ها، آموزش غیرحضوری در شرایط فعلی تخلف است.»

پیش از این علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: با توجه به اپیدمی سویه امیکرون وقفه جدی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که امیدواریم در سال آتی کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود؛ در این راستا می‌توان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهره‌مندی از امکانات سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و مؤسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیک ترین محل زندگی امتحان دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها همواره مورد تأکید وزیر علوم بوده است اظهار کرد: باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم تا شاهد حضور همه اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها باشیم.

وی در خصوص کلاس‌های عملی و برگزاری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مقرر شده بخش عمده‌ای از این کارگاه‌ها و کلاس‌ها را به صورت حضوری در این ترم برگزار کنیم. البته می‌توان این امر را به صورت فشرده نیز برگزار کرد.

در این میان دانشگاه های مختلف نیز به مرور برنامه آموزش حضوری خود را در بعد از تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ اعلام کرده اند و بازگشایی به ترتیب اولویت ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =