دلایل افزایش خشونت خانگی علیه دانش‌آموزان چیست؟

کریمی‌نیا گفت: کسانی که آموزش‌های لازم را در زمینه مهارت‌های زندگی به ویژه تاب آوری و مدیریت هیجان را ندیده‌اند برای حل مشکلاتشان از خشونت استفاده می‌کنند.

رامین کریمی‌نیا کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره دلیل افزایش خشونت‌های خانگی علیه دانش‌آموزان گفت: اینکه بچه‌ها به ناچار مدت طولانی را مجبور به ماندن در خانه هستند، باعث شکل گرفتن تعارضاتی بین والدین  و دانش‌ آموز می‌شود. بچه‌ها خسته می‌شوند و حوصله ندارند که زمان طولانی کنار پدر و مادر باشند و مدام به یارانه یا گوشی نگاه کنند. مشکلاتی که در سرعت اینترنت و قطعی‌ها وجود دارد هم مزید بر علت می‌شود. این خستگی و تنشی که بین والدین و کودک شکل می‌گیرد به افزایش خشونت‌ها دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید

چرا محتوای کتاب‌های درسی جذاب نیست؟ / آموزش و پرورش می‌خواهد دانش‌آموزان را مطیع بار بیاورد

او ادامه داد: از طرفی والدین هم آموزش‌های لازم برای نحوه برخورد با کودک را ندیده‌اند البته برخی مراکز به صورت مجازی این آموزش‌ها را برگزار می‌کنند اما پیش از این مدارس کلاس‌های حضوری برای والدین برگزار می‌کردند که تا حدودی تاثیرگذار بود. به همین واسطه که نظارت مدرسه و آموزش در مجازی شدن‌ها کمرنگ شده بیشتر شاهد خشونت‌های خانگی علیه دانش‌آموزان هستیم.

این کارشناس آموزش و پرورش عنوان کرد: برخی مدارس به ویژه مدارس غیردولتی با نمایش مهارت‌های زندگی را می‌آموزند و بسیار کار مفید و ضروری است و کودک نحوه ارتباط با پدر و مادر را می‌آموزد در واقع برای کاهش آمار خشونت هم باید به والدین آموزش داد و هم کودکان باید برخی مهارت‌های رفتاری را بیاموزند.

او افزود: به نظر من دلیل اصلی این موضوع آموزش ندیدن است و کسانی که آموزش‌های لازم را در زمینه مهارت‌های زندگی به ویژه تاب آوری و مدیریت هیجان، کنترل خشم و توانایی حل مسئله ندیده‌اند برای حل مشکلاتشان از خشونت استفاده می‌کنند. امیدوارم که مسئولان امر به این موضوع توجه کرده و بودجه کافی برای آموزش اختصاص دهند و صدا و سیما هم برای انجام بهتر این آموزش‌ها کمک کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1133348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =