40 هزار دانشجوی پرستاری خواستار لغو تفاهم‌نامه تربیت مراقب سلامت شدند

40 هزار دانشجوی پرستاری در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پرستاری خواهان لغو تفاهم‌نامه تربیت مراقب سلامت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۲۰ شورای صنفی دانشکده پرستاری به نمایندگی از 40هزار دانشجوی پرستاری  به محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران نامه نوشته و خواستار لغو تفاهم‌نامه تربیت مراقب سلامت شدند.

در ابتدای این نامه آمده است: متاسفانه امروز بار دیگر  به بدنه خسته جامعه پرستاری کشور ضربه مهلکی وارد شد و متاسفانه آنچه باعث دلسردی و یاس و ناامیدی بیش از پیش جامعه بزرگ بیش از ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری سراسر کشور شد آن بود که یکی از ارکان اصلی این تصمیم اشتباه، سازمان نظام پرستاری است.سازمانی که وظیفه ذاتی آن دفاع از حقوق صنفی جامعه پرستاری خصوصا پرستاران جوانی که درآینده، بدنه پرستاری کشور را خواهند ساخت، است با  اقدامی غیر علمی و پر از ابهام جنابعالی عامل تشویش خاطر و یاس ناامیدی دانشجویان پرستاری شده است. در راستای طرح پر از ابهام و پر از حاشیه تربیت( پرستار، بهیار، کمک پرستار، مراقب و عناوین مشابه ) باید به اطلاع برسانیم طرحی که هنوز عنوان مشخصی ندارد و یکبار آنرا پرستاری و بار دیگر مراقب و یکبار کمک پرستار نام‌گذاری می‌شود! آیا به صلاح مردم است؟

در ادامه این بیانیه آمده است: جای تعجب دارد که باتوجه به رویه‌های علمی و توصیه‌های موکد اعضای بورد پرستاری، انجمن‌های علمی، بزرگان و دلسوزان جامعه پرستاری؛ بر اجرای این طرح پر از ابهام و تناقض و غیرعلمی تاکید دارید؟ عنوان تربیت مراقب که شما انتخاب کرده‌اید جز کدام شاخه از گروه‌های پرستاری است؟! و درکجای دنیا مرسوم است؟ آیا هزینه‌های تولید شاخه جدیدی از پرستاری را در نظر گرفته‌اید؟ چرا هیچ مشورتی با صاحب‌نظران علمی پرستاری و متصدیان اصلی آموزش پرستاری ( مانند بورد پرستاری، انجمن‌های علمی پرستاری، روئسای دانشکده‌های پرستاری و نظریه پردازان پرستاری ) نداشته‌اید؟! آیا اهمیتی برای نظرات جامعه علمی- دانشگاهی و بزرگان پرستاری قائل می‌شوید؟

دانشجویان پرستاری در این بیانیه تاکید کردند: آیا کمبود کمک پرستار در کشور داریم؟ سازمان نظام پرستاری مهمترین سازمان جهت پیگیری حقوق و مطالبات صنفی پرستاران است. آیا در شرایط کنونی که بسیاری از مطالبات پرستاران به سرانجام نرسیده است، پیگیری مسائلی دیگرکه هیچگونه ضرورتی ندارد و ایجاد حاشیه و همچنین ایجاد تشویش اذهان جامعه پرستاری جز اولویت‌های مد نظر جنابعالی شده است؟ با توجه به ایجاد درآمدزایی میلیاردی این طرح، آیا شفافیتی برای درآمدهای ایجاد شده وجود خواهد داشت؟

در انتهای این بیانیه آمده است: به همین منظور ما به عنوان نمایندگان بیش از ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری سراسر کشور و در راستای وظیفه‌ای که در برابر اعتلای حرفه‌ای رشته پرستاری و سلامت عمومی جامعه داریم اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده و مراتب اعتراضی خود را بلند فریاد میزنیم و در این راستا خواهان لغو هرچه سریعتر این تفاهم‌نامه هستیم. تفاهم نامه‌ای که بر خلاف مصالح عمومی جامعه و سلامت مردم و نیز رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند (جامعه‌ی پرستاری از همه‌ی ما و بخصوص از دستگاه‌های مسئول توقّع دارد که جامعه‌ی پرستاری را تقویت کنند حالا ما اگر چنانچه جامعه‌ی پرستاری را تقویت نکنیم، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد) باشد از نظر جامعه آگاه دانشجویی نه تنها مورد تایید نیست بلکه بشدت محکوم و رد خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به التهاب ایجاد شده درمیان جامعه فرهیخته دانشجویی پیرو اقدام مذکور عواقب عدم توجه به درخواست‌ نمایندگان دانشجویی متوجه شخص شما خواهد بود.

خبرنگار: مصطفی مسلمی امیرانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1133427

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =