ایران در ارتباطات بین‌المللی براساس مصالح ملی عمل می‌کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در ارتباطات بین‌المللی براساس مصالح ملی عمل می‌کنیم، گفت: اگر کشورهای غربی زیاده خواهی را کنار بگذارند مشکلی برای ارتباط با این کشورها نداریم.

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارتباطات بین‌المللی براساس مصالح ملی عمل می‌کند، اظهار کرد: ارتباط با همسایگان از اولویت‌های کشور است و سیاست نگاه به شرق هیچگاه به منزله نادیده گرفتن ظرفیت‌های غرب نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه ارتباط با تمام کشورهای دنیا براساس حفظ کرامت انسانی و منافع ملی منطق و سیاست جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ایران اسلامی هیچ محدودیتی برای ارتباط با کشورهای دنیا ندارد. لذا آنچه مانع ارتباطات با غرب می‌شود و شرق را در اولویت برنامه‌های کشور قرارداده بدعهدی غربی‌هاست که تاکنون داشته‌اند. لذا اگر کشورهای غربی زیاده خواهی و کدخدامنشی را کنار بگذارند و درچهارچوب حفظ کرامت، عزت و مصلحت رفتار کنند مشکلی برای ارتباط با این کشورها نداریم.

بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی آمریکا و ناتوانی اروپا در وین 

نماینده بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نمی‌توانیم اقتصاد کشور را معطل مذاکرات با غربی‌ها نگهداریم، گفت: راهبرد نگاه به شرق صرفاً در ارتباط با چین و روسیه خلاصه نشده است، نگاه اول در ارتباطات اقتصادی کشورهای همسایه و منطقه اوراسیاست.

باقرزاده  با اشاره به اهمیت همسایگانی مانند غزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق و ... بیان کرد: کشورهای اروپایی و غربی هم اگر در رفتارهای خود صادقانه برخورد کنند با آنها مذاکره خواهیم کرد.

وی چین را کشوری با اقتصاد پویا عنوان کرد که آینده خوبی در اقتصاد جهان دارد، خاطرنشان کرد: تنظیم قراردادهای بلند مدت با کشورهایی مانند چین می‌تواند در زمینه خنثی سازی تحریم‌ها مؤثر باشد. لذا تخریب‌ها در زمینه عقد قراردادهای بلند مدت از سوی کسانی صورت می‌گیرد که ایران را قوی نمی‌خواهند. اینها ضمن دشمنی در ارتباط ما با کشورهای همپیمان نیز سنگ‌اندازی می‌کنند.

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم سیاست‌های کلان خوبی داشته است و فقط به یک منطقه بسنده نکرده و سعی دارد با همه کشورها ارتباط برقرار کند که امیدواریم در پیگیری منافع ملی موفق باشد.

کد خبر: 1133442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =