حفاظت در مقابل اومیکرون با تزریق دوز سوم واکسن کرونا

محققان می‌گویند دوزهای تقویت کننده واکسن‌های کرونا برای محافظت کافی از مردم در برابر آخرین سویه غالب این بیماری موسوم به اومیکرون ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  به نقل از هلث لاین، کارشناسان می‌گویند که تحقیقات جدید نشان دهنده نیاز به نظارت مداوم و نیاز بالقوه به دوزهای تقویت کننده در صورت ظهور انواع جدید است.

بیشتر بخوانید: تزریق سه دز واکسن کرونا شرط اجباری برای سفرهای دریایی

محققان می‌گویند دوزهای تقویت کننده واکسن‌های کرونابرای محافظت کافی از مردم در برابر آخرین سویه غالب این بیماری موسوم به اومیکرون ضروری است.

تحقیق در مورد اثربخشی واکسن‌ها، بینشی در مورد برنامه‌های واکسیناسیون ارائه می‌کند، زیرا ویروسی که باعث کرونامی‌شود به جهش ادامه می‌دهد و به طور بالقوه دفاع‌های جدیدی را در برابر واکسن‌ها ایجاد می‌کند.

محققان در این مطالعه، سوابق نزدیک به ۱۲۰۰۰ بیمار بزرگسال بستری شده در ۲۱ بیمارستان را بین مارس ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ بررسی کردند. محققان بررسی کردند که اثربخشی واکسن بر انواع سویه های آلفا، دلتا یا اومیکرون چقدر خوب است.

بررسی‌ها نشان داد اوج گرفتن سویه اومیکرون در نیمکره شمالی، بدان معناست که آب و هوای زمستانی و تجمع در داخل خانه فرصتی را برای سویه بسیار عفونی اومیکرون، بخصوص در بین افراد واکسینه نشده، فراهم می‌کند تا سریع‌تر پخش شود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تزریق دو دوز واکسن کرونااحتمال بستری شدن بیماران کرونایی را در بیمارستان تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، تزریق سه دوز با شانس ۸۵ درصدی کاهش بستری شدن در بیمارستان همراه است.

محققان همچنین گفتند که تزریق واکسن تقویت کننده کرونابرای محافظت از جمعیت در برابر عوارض و مرگ و میر ناشی از کروناضروری است.

انتهای پیام/ 

منبع: مهر

کد خبر: 1133461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =