دولت در قبال واگذاری خودروسازی‌ها به بخش خصوصی مقاومت می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس واگذاری خودروسازی‌ها به بخش خصوصی است، اما دولت مقاومت می‌کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به عملکرد دولت در سال 1400 اظهار کرد: دولت در مدت زمانی که فعالیت خود را شروع کرده چند شاخصه قابل توجه و خوب داشته است. یکی از رفتارهای دولت که سبب ایجاد آرامش در کشور بود، حضور جدی اعضای کابینه خصوصاً شخص رئیس جمهور و معاون اول میان مردم بود که به صورت میدانی در پروژه‌ها حضور پیدا می‌کردند و نسبت به موانعی که وجود داشت دستورات لازم را می‌دادند.

وی با اشاره به اولویت محرومیت زدایی در دولت افزود: دولت نظرش این است که خدمات بیشتری به مناطق دورافتاده انجام شود که این رویکرد در لایحه بودجه 1401 به خوبی نمایان بود که توجه بیشتری به مناطق محروم ودورافتاده شده بود.

بیشتر بخوانید:

لزوم کناره‌گیری دولت از صنعت خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دربرخی حوزه‌ها هم انتظارات بیشتری از دولت داریم و باید اهتمام بیشتری صورت گیرد، تأکید کرد: مباحث مربوط به معیشت، اشتغال و مسکن از دغدغه‌هایی که هر چند دولت تلاش خود را برای ساماندهی آن انجام داده، اما هنوز کار فراوانی باید صورت گیرد تا نگرانی‌ها در جامعه رفع شود.

سلیمی با بیان اینکه دولت در حوزه ساماندهی بازار خودرو شعارهای خوبی داد، اما در عمل هنوز هیچ گشایشی ندیده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم دولت سال 1401 بتواند برنامه‌های خود را در مباحثی که مردم گرفتار هستند خصوصاً در حوزه معیشت و اشتغال عملیاتی کند و مردم در سفره خود مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ساماندهی خودروسازی‌ها خاطرنشان کرد: در مصوبه مجلس تأکید بر واگذاری خودروسازی‌ها به بخش خصوصی است، اما دولت مقاومت می‌کند و هنوز هم دنبال این است که از رانت دولتی در این مسئله استفاده کند. ولی این وضعیت در خودروسازی‌ها هرچه زودتر باید ساماندهی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی البته آزادسازی سواحل دریاها را یکی دیگر از کارهای پسندیده دولت عنوان کرد و گفت: آزادسازی سواحل به نفع مردم کار بسیار خوبی بود که صورت گرفت ولی انتظار می‌رود که در سال 1401 در خدمترسانی گشایش‌های دیگری را در امور مردم شاهد باشیم.

کد خبر: 1133481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =