افزایش سن بیشترین دلیل ناباروری در ایران / مسئولان برای تسهیل ازدواج جوانان رفاه ایجاد کنند

چوبینه گفت: سن ازدواج هم در کشور ما درحال افزایش است و فرصت ازدواج برای بسیاری از جوانان در سنین بالاتر از ۳۵ سال فراهم می‌شود و دوران طلایی باروری از دست می‌رود.

حمید چوبینه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر انجمن تخصصی باروری و ناباروری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره بیشترین دلایل ناباروری در ایران گفت: در همه جای دنیا دلایل ناباروری یا ژنتیکی است یا محیطی اما با توجه به فرهنگی که ما داریم می‌توان برخی دلایل را اضافه‌تر دانست.

بیشتر بخوانید

افزایش سقط‌ جنین‌ غیرقانونی و عوارض جبران ناپذیر / دستگاه‌های مدعی از واقعیت خبر ندارند

او افزود: در فرهنگ ما کانون خانواده باید شکل گیرد تا فرد بتواند صاحب فرزند شود اما در برخی از کشورها فرد می‌تواند پیش از تشکیل خانواده هم صاحب فرزند شود، از طرفی سن ازدواج هم در کشور ما درحال افزایش است و فرصت ازدواج برای بسیاری از جوانان در سنین بالاتر از ۳۵ سال فراهم می‌شود و دوران طلایی باروری از دست می‌رود و گاهی هم زوجین فرزندآوری را به تاخیر می‌اندازند و بالا رفتن سن  یکی از دلایل رشد ناباروری در ایران است.

چوبینه توضیح داد: دلایل ژنتیکی هم یکی دیگر از علل ناباروری است که در همه جای دنیا یکسان هستند. آسیب‌های محیطی هم شامل شرایط شغلی افراد، بیماری‌هایی که فرد در طول زندگی تجربه می‌کند و عفونت‌ها مواردی هستند که می‌تواند یک زوج را در گذر زمان نابارور کند.

او تاکید کرد: بسیار مهم است که سیاست‌مداران کشورمان شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنند تا شغل و درآمد مناسب داشته باشند و بتوانند در زمان طلایی باروری برای فرزندآوری اقدام کنند. درواقع مسئولان برای تسهیل ازدواج جوانان رفاه ایجاد کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1133482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =