استنکاف از قانون را نمی‌پذیریم / اتخاذ قوانین سخت برای اخذ مالیات در سال 1401

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی و دارایی باید قوانین سفت و سختی را برای اجرای صحیح قوانین مالیاتی داشته باشد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی برای اجرای قوانین باید ابزارهای نظارتی به کار گیرد، اظهار کرد: سال 1401 بیشترین سهم از درآمدهای دولت به مالیات تخصیص داده شده است، بنابراین سازمان امور مالیاتی و دارایی باید قوانین سفت و سختی را برای اجرای صحیح قوانین داشته باشد.

وی  با تأکید بر وضع جرایم برای پرداخت صحیح مالیات از سوی افراد و نهادها افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در این زمینه نظام مالیاتی کشور را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

معافیت‌های مالیاتی مشکل ساختاری بودجه کشور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنا نیست هر قانونی که در مجلس مصوب می‌شود زمینه تخلف و استنکاف برایش باشد. لذا اگر ببینیم جایی از قانون امکان فرار را فراهم کرده است، حتماً مسئله را پیگیری می‌کنیم تا قوانین مجلس به درستی اجرا شوند.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارهای مالیاتی پیرامون اجرا نشدن قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: بانک مرکزی یک سال فرصت داشت تا سامانه پایانه‌های فروشگاهی را به حساب مؤدیان متصل کند و این فرصت عملاً در اردیبهشت 1400 تمام شده است. یکی از ایرادهایی که سازمان امور مالیاتی مطرح می‌کند این است که اگر تعداد دستگاه‌های کارتخوان بیشتر از مؤدیان مالیاتی باشد و به یکی از حساب‌های مالیاتی متصل نباشد، سوء استفاده صورت می‌گیرد.

قادری با بیان اینکه ایجاد سامانه‌های شفافیت اطلاعاتی به درآمدزایی دولت کمک می‌کند، گفت: در فضایی هستیم که با توجه به محدودیت درآمدهای نفتی مرکز ثقل درآمدهای دولت مالیات است و این سامانه‌ها از جمله پایانه های فروشگاهی کمک می‌کند تا مالیات به صورت شفاف و صحیح اخذ شود.

کد خبر: 1133491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =