خلع سلاح کردن کشور عواقب بسیار خطرناک امنیتی دارد/  آمریکا دولت‌های متحد خود را در زمان اضطرار تنها می‌گذارد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خلع سلاح کردن کشور به منظور کاهش حساسیت طرف مقابل قطعا عواقب بسیار خطرناک امنیتی برای کشورمان به وجود می‌آورد و حتما دشمنان بعد از این کار به ما کمکی نخواهند کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تقویت بنیه دفاعی کشور، اظهار کرد:بحث امنیت ملی و دفاعی موضوعی نیست که بشود با کشورهای دیگر وارد بحث و یا بر سر آن معامله کرد بلکه کشور بر اساس نیاز و تهدیداتی که دارد باید بنیه دفاعی خود را بنا بگذارد و تقویت کند.

بیشتر بخوانید: آمریکا: موضع هسته‌ای خود در قبال روسیه را تغییر نداده‌ایم

وی افزود: تجربه‌های زیادی در طول تاریخ داریم مبنی بر این امر که کشوری برای حمایت، چشم به کشورهای دیگر داشت و از همه لحاظ از جمله نظامی وابسته به کشورهای دیگر بود که از این موضوع متضرر شدند لذا یقینا  امروز مهم است که بنیه دفاعی کشور بر مبنای اهداف و آرمان‌های آن کشور و بر اساس نیازهای دفاعی و امنیتی آن تعریف شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا دولت‌های متحد خود را در زمان اضطرار تنها می‌گذارد، ادامه داد: اگر یک کشوری هم به کشور دیگر وابسته باشد ممکن است در مواقع ضرور کشور وابسته از طرف کشور قوی حامی ، به دلایل مختلف حمایت نشود که قطعا در چنین شرایطی آسیب پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک کشور باید از لحاظ نظامی و امنیتی مستقل باشد، بیان کرد:ما امروز شاهد هستیم که در بسیاری از کشورها که به آمریکا وابسته بودند از سوی این کشور تنها گذاشته شده‌اند مانند افغانستان، امروز هم اوکراین را رها کردند.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: عمدتا کشورهایی که وابستگی دارند اینها در آینده مشکلاتی برایشان ایجاد خواهد شد و تا بخواهند که سامانه‌های دفاعی و تجهیزات خود را تغییر دهند زمان می‌برد و اینها چیزی جزء ضرر نسیبشان نخواهد شد.

جوکار با تاکید بر اینکه برخی موضوع کاهش بودجه دفاعی کشور را مطرح می‌کنند، گفت: اینها مطرح می‌کنند که باید بودجه دفاعی کشور را کاهش دهیم تا حساسیت دشمنان را نسبت به جمهوری اسلامی بکاهیم در حالی که این حرف آنها ساده‌لوحانه است زیرا خلع سلاح کردن کشور به منظور کاهش حساسیت طرف مقابل قطعا عواقب بسیار خطرناک امنیتی برای کشورمان به وجود می‌آورد و حتما دشمنان بعد از این کار به ما کمکی نخواهند کرد.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1133499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =