دشمن به دنبال تزریق سم ناامیدی در جامعه است

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره جنگ اقتصادی به سر می بریم گفت: استکبار به دنبال از بین بردن امید در جامعه است. اما باید نمونه عینی امید را به دشمنان نشان داد چون دشمن به دنبال تزریق سم نا امیدی در جامعه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری ستاد شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه  بزرگداشت شهدا همایش «فرصت پرواز» را برگزار کرده است. این همایش با حضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی،علیرضا زاکانی شهردار تهران،سید محمود رضا آقامیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این برنامه علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان عرض خیرمقدم به خانواده شهدا  گفت: امروز به یاد شهدا به استقبال ولادت حضرت علی اکبر (ع )گل سر سبد شهدا رفتیم.

وی افزود: ۷۷سال قبل با پایان جنگ دوم جهانی ۵-۶میلیون نفر کشته شدند و ماحصل این جنگ رقابت دوجبهه شوروی و آمریکا بود. این‌دورقیب فقط در جنگ تحمیلی ایران با یکدیگر همکاری کرده تا بتوانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

شهردار تهران گفت: استکبار در سال ۸۰عملا وارد میدان شد و در افغانستان و عراق ورود کرد. از سوی استکبار برنامه ریزی برای کشورهای مهم خاورمیانه انجام شده بود تا بتوانند این نقشه و کشورها را متحول کنند.

زاکانی با بیان اینکه در آن دوران خانم رایس دربارا حمله به سوریه گفته بود: هدف ما لبنان،سوریه و ایران است، اما آنها جرات ندارند چون در جنگ ۳۳روزه حزب الله پیشانی استکبار را به خاک مالید.
شهردار تهران با نقل قول خاطراتش با عماد مقنیه و حضور سید حسن نصرالله به ایران گفت: یکی ازافراد متوول در سوریه ابزار ناراحتی کرد که خودش را لایق دانست، چون ‌فرزندش در جبهه به شهادت نرسیده است. با مرور این خاطرات با حمله استکبار به لبنان‌ ‌خروجش،میزان مقاومت و جامعه جهانی در دوره های مختلف بی عزت شده اند.

به گفته او،  استکبار به دنبال از بین بردن امید در جامعه است. اما باید نمونه عینی امید را به دشمنان نشان داد چون دشمن به دنبال تزریق سم نا امیدی در جامعه است و باید گره از کار مردم باز کرد

زاکانی با بیان اینکه باید موفقیت های متعدد در جامعه را بیان کرد افزود: باید گره از کار مردم باز کردواقدامات برای آبادانی شهرها را بیش از پیش جدی گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه در ۴۳ سال اخیر شهدا همچنان در تمامی میدان ها لبیک گفتند افزود: باید مقام شهید در عرصه عمل مورد توجه قرار بگیرد و باید عناصری را ترسیم کردتا حیات جامعه از عنصر شهدا ادامه یابد و هر کسی خودش را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که در سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب با بیان اهمیت فعالیتها و نتایج گوهربار گفت:فعالیت ها و عمل ما بر دیگران تاثیر گذار است.
مسیر عبور از مشکلات در کشور هموار است

شهردار تهران ادامه داد: امروز در پیرامون نا امن در داخل کشور امنیت برقرار است و مسیر عبور ‌  گذر از مشکلات هموار است. بر اساس بررسی های انجام شده نرخ رشد اقتصادی ۴/۱درصد  نسبت به سال گذشته رشد  داشته است. باید با فرهنگ حضور در عرصه های مختلف و تامین منافع اسلامی و تمسک به رویه شهدا اقدام کرد،چون تمامی نارسایی ها در داخل کشور به کاهلی خودمان باز می گردد.

به گفته وی چندی قبل دشمنان محلی در غرب کشور را هدف قرار دادند اما در پاسخ محلی در اربیل عراق هدف قرار گرفت،هم اکنون استکبار به خود می لرزد . اگر امروز صاحب عزت هستیم به برکت شهدا و خانواده شهدا است.

شهردار تهران ادامه داد: آینده این مرز و بوم درخشان است و برای موفقیت بیشتر باید از دنیا طلبی دست برداشته و با خدا معامله کنیم.

زاکانی در پایان تاکید کرد: شهدا در دفاع مقدس و مقاومت با ایثار و فداکاری در عرصه حاضر شدند. موفقیت به غیر از توسل به ائمه اطهار و دستگیری شهدا امکان پذیر نیست.
وی همچنبن از دانشگاه آزاد اسلامی جهت برگزاری چنین جلسه‌ای تشکر کرد و افزود: امیدواریم شهدا ما را دریابند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1133506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =