کرایه ناوگان حمل‌و نقل عمومی ثابت می‌ماند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: افزایش قیمتی در نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان نوروز ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش امانی در نشست خبری امروز درباره وضعیت قیمت بلیت در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای روزهای پیش رو و ایام نوروز، اظهار کرد: نرخ کرایه‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای تا پایان نوروز ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت. البته فعالان و اعضای انجمن‌های صنفی در این حوزه گلایه‌هایی با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به قطعات، لاستیک، روغن ماشین و ... داشتند و ما آنها را مجاب کردیم تا افزایش قیمتی در این زمینه اعمال نکنند.

بیشتر بخوانید

مسیرهای جایگزین تهران به مازندران/ جاده چالوس و هراز فعلا مسدود است

 وی همچنین درباره آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز، افزود: اقدامات مناسبی در سال جاری انجام شد و توانستیم ۵۰۰ نقطه پر حادثه را اصلاح کنیم. همچنین همه نقاط پر حادثه آشکارسازی و شناسایی شدند و تاکید مجدد کردیم تا به صورت ویژه‌تر امسال به رانندگان هشدار دهیم و علائمی در جاده‌ها درست کنیم تا این نقاط کمتر حادثه آفرین باشند. از سویی دیگر برای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای دستورالعمل‌های لازم را برای ناوگان حمل و نقل عمومی صادر کردیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از سوی دیگر گشت‌های نامحسوس و بازدیدهای نامحسوسی را از پایانه‌های مسافربری برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم از این طریق تعداد تصادفات و سوانح جاده‌ای را کاهش دهیم و از همین امروز اعلام می‌کنیم استان‌هایی که بتوانند با مدیریت درست تصادفات جاده‌ای را نسبت به سال‌های گذشته خودشان (با توجه به شیوع ویروس کرونا سال ۱۳۹۸ مد نظر است) کاهش دهند پاداش مناسبی برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

امانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده در سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد: در وهله نخست باید گفت که همه شرکت‌های حمل و نقل به سامانه امید متصل هستند و کنترل واکسیناسیون از این طریق صورت می‌گیرد و بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده همه صندلی‌ها فروخته خواهد شد. همچنین پیش فروش بلیت در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از قبل آغاز شده و ظرفیتی برای چند روز پایانی امسال پیش بینی کردیم تا مردمی که در همان ایام می‌خواهند بلیت تهیه کنند بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و اگر قرار است در ایام نوروز به مسافرت بروند با برنامه این کار را انجام بدهند و قبل از شروع از سامانه جامع ۱۴۱ اطلاعات لازم درباره مقصدی که می‌خواهند بروند دریافت کنند. همچنین بر اساس وضعیت آن محور مواصلاتی امکانات لازم برای سفر و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه این است که مردم باید زمانبندی مناسبی برای سفر داشته باشند چرا که بر اساس آمارهای موجود معمولا تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری مقصد اتفاق می‌افتد، چرا که معمولا رانندگان به دلیل زمانبندی نامناسب و اینکه فقط می‌خواهند به مقصد برسند در آن زمان به دلیل خستگی یا دلایلی مشابه عامل بروز این تصادفات می‌شوند. البته همه تلاش مجموعه سازمان راهداری این است که راه‌های شریانی را مورد توجه قرار داده و با ایمن سازی آن برنامه ریزی مناسبی برای سفرهای مردم در ایام نوروز ترتیب دهند.

کد خبر: 1133560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =