۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
طلا ارزان شد

قیمت طلا به دنبال امیدواری در مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، ۳۰.۹۳ دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به دنبال امیدواری ها در مورد پیشرفت در گفت و گوهای روسیه و اوکراین، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد و پالادیوم ۱۰ درصد کاهش قیمت ثبت کردند.

بیشتر بخوانید

بازار طلا در ایران تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین

هر اونس طلا با ۳۰.۹۳ دلار کاهش ۱۹۵۷.۵۳ دلار فروخته شد. قیمت پالادیوم به علت نگرانی در مورد کمبود این فلز گران بها در اثر درگیری روسیه و اوکراین به شدت بالا رفته بود. روسیه بزرگ ترین تولیدکننده این فلز در جهان است.

امیدهای غیرقطعی به پیشرفت در مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، ارزش بازارهای بورس را بالا برد.بزرگترین سهامدار غول معدنی روسی یعنی شرکت «نورنیکل» روز شنبه به تلویزیون روسی RBC گفته بود، این گروه حتی با وجود محدودیت های لجستیکی، موفق شده است مسیرهای جایگزین برای تحویل پالادیوم خود را تضمین کند.

یک مقام بازار هفته گذشته گفته بود، شرکت های روس می توانند به فروش پلاتین و پالادیوم در لندن، بزرگ ترین مرکز تجارت فلزهای گران بها در جهان ادامه دهند.

کارستن منکه، تحلیلگر «جولیوس بائر» در رابطه با وضعیت طلا گفت: در حالی که در بازارهای اصلی یک حالت ریسک پذیری وجود دارد، «من این (رشد اخیر قیمت طلا) را هنوز اوج قیمت نمی نامم، چراکه وضعیت (اوکراین) هنوز نامشخص و بسیار ناپایدار است.»

وی افزود، تاجران سفته باز که در زمان جنگ طلا می خرند، اکنون احتمالا در حال ذخیره کردن سود هستند. از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا، افزایش سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکاست زیرا انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در نشست این هفته افزایش دهد.

منبع: فارس

کد خبر: 1133581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =