کدام کشور فرصت بیشتری برای استعدادهای جهان ایجاد می‌کند؟ + جدول

کشورهای سوئیس، آمریکا و سنگاپور برترین کشور جهان در زمینه رقابت‌پذیری استعدادها عملکرد مثبتی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حتما ضرب المثل «چشم و هم چشمی کردن» را از مادر یا مادر بزرگ‌هایتان شنیده‌اید؛ آن هم وقتی یک فرد با فردی دیگری از روی حسادت رقابت می‌کند، این ضرب‌المثل بر ای افرادی به کار می‌رود که دائما خود را با دیگری قیاس می‌کنند و حاضرند خودشان را به «آب و آتیش بزنند» تا به موقعیت طرف مقابل و حتی بهتر از آن دست پیدا کنند. با اینکه دهخدا هم رقابت را «هم چشمی کردن یا چشم‌داشت» معنا کرده اما باز هم نمی‌توان رقابت را امری منفی در نظر گرفت؛ رقابت می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها مفید باشد؛ مثل رقابت در درس خواندن؛ فرد بهتری بودن؛ رشد استعدادها و غیره.

شاید برایتان جالب باشد که شاخصی در سطح جهانی برای میزان رقابت‌پذیری استعدادها در نظر گرفته شده که از ۲۰۱۳ و در راستای مقایسه توانایی‌های کشورهای مختلف را در رقابت بر سر استعدادها ایجاد شده و توسط موسسه اروپایی مدیریت کسب و کار منتشر می‌شود. ایسکانیوز در گزارش زیر در نظر دارد ۱۰ کشور برتر جهان در شاخص رقابت‌پذیری استعدادها را اعلام و وضعیت ایران را در این رتبه‌بندی بررسی کند.

سوئیس، برترین کشور جهان در زمینه رقابت‌پذیری استعدادها

در جدول زیر ۱۰ کشور برتر در شاخص جهانی رقابت‌پذیری برای استعدادها در سال ۲۰۲۰ آمده است:

رتبه          کشور          

امتیاز کلی

در شاخص رقابت‌پذیری

۱ سوئیس ۸۱.۲۶
۲ آمریکا ۷۹.۰۹
۳ سنگاپور ۷۸.۴۸
۴ سوئد ۷۵.۸۲
۵ دانمارک ۷۵.۱۸
۶ هلند ۷۴.۹۹
۷ فنلاند ۷۴.۴۷
۸ لوگزامبورگ ۷۳.۹۴
۹ نروژ ۷۲.۹۱
۱۰ استرالیا ۷۲.۵۳

رتبه ۱۰۲ ایران در شاخص استعدادپذیری استعدادها

 نتایج این شاخص برای کشور ایران نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، ایران با کسب نمره ۳۲.۶۸، از بین ۱۳۲ کشور جهان توانسته است رتبه ۱۰۲ را کسب کند. از لحاظ منطقه‌ای نیز کشور ایران با قرار گرفتن در منطقه‌ آسیای مرکزی و جنوبی در رتبه هفتم در میان ۱۰ کشور منطقه قرار گرفته و کشور قزاقستان با رتبه ۵۴، هند با رتبه ۷۲، سریلانکا با رتبه ۸۳، تاجیکستان با رتبه ۸۴، قرقیزستان بارتبه ۹۱ و بوتان با رتبه ۹۲ کشورهایی هستند که در رتبه بالاتری از ایران قرار گرفته‌اند.

کشورهای پاکستان با رتبه ۱۰۶، نپال با رتبه ۱۲۱ و بنگلادش با رتبه ۱۲۴ کشورهایی هستند که در رتبه‌های پایین‌ار از ایران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =