ایران به هر قیمتی با حضور اسرائیل در نزدیکی خود مقابله خواهد کرد

تحلیلگر عراقی با بیان اینکه ایران به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی خود را تحمل نمی‌کند، تصریح کرد: ایران به هر قیمتی با حضور اسرائیل مقابله خواهد کرد، حتی اگر بهای آن قطع روابط با اقلیم کردستان باشد؛ زیرا آنها موجب حضور صهیونیست‌ها شده‌اند.

گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ چند نکته در خصوص حمله اخیر به پایگاه موساد در اربیل حائز اهمیت است:

اول- این حمله کاملا دقیق بوده و آمریکا را هدف قرار نداده است و از واکنش‌های خود مقامات آمریکایی و اظهارات رسمی آنها مشخص می‌شود که هدف این حملات آمریکایی‌ها نبوده و مستقیما مواضع اسرائیل هدف قرار گرفته است.

دوم- به نظر می‌رسد درگیری‌های ایران و اسرائیل علنی شده اما همچنان غیرمستقیم است و حملات به مناطق دیگری مانند سوریه و عراق انجام می‌شود.

سوم- ایران از حضور اسرائیل در نزدیکی خود استقبال نمی‌کند، حتی اگر مجبور شود روابط خود را با کردها که این حضور را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند، از دست بدهد.

چهارم- و از همه مهمتر اینکه در حال حاضر نظر آمریکا و اسرائیل نسبت به ایران متفاوت است؛ آمریکا به دنبال توافق هسته‌ای است و مواضع معتدل‌تری نسبت به ایران آغاز کرد، در حالی که اسرائیل هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را رد می‌کند. از نظر مقامات اسرائیل، هر گونه توافقی به عنوان یک تهدید وجودی برای آنها محسوب می‌شود؛ بنابراین این موضوع به محل اختلاف بین دولت آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است.

پنجم- نتایج این حمله اسراییل را مجبور به محاسبه مجدد در سیاست‌هایش خواهد کرد اما این بدان معنا نیست که اسرائیل ساکت خواهد ماند. من معتقدم که اسرائیل از طریق عوامل پنهان خود در ایران به فعالیت‌هایش در داخل ایران ادامه خواهد داد و ممکن است حملات به صورت انفجار، اختلالات امنیتی در اماکن مختلف، یا ترور شخصیت‌ها باشد.

ششم- احتمالا ایران پس از این حمله به نوبه خود انتظار هرگونه اقدام متقابل را محاسبه کرده است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که همزمان با شهادت رهبران مقاومت پیامی به جهان ارسال شد مبنی بر اینکه «ما شهدای خود را فراموش نخواهیم کرد و انتقام خون سردار سلیمانی و یارانش را خواهیم گرفت».

روزنامه‌نگار و تحلیلگر عراقی*

انتهای پیام/

کد خبر: 1133680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =