زمان برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی تمدید شد

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم خبر داد: باتوجه به اینکه تنها ۵۰ دانشگاه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات خود را برگزار کردند، مهلت این انتخابات تمدید می‌شود.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از تمدید مهلت انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که برای برخی از دانشگاه ایجاد شده است، مهلت برگزاری این انتخابات تا اواخر اردیبهشت ماه تمدید می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها بر اساس شیوه نامه فعالیت نشریات دانشجویی تا آخر اسفندماه باید انتخابات خود را برگزار می‌کردند؛ اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی و استفاده از سامانه جدید برای برگزاری انتخابات، برخی از دانشگاه‌ها هنوز موفق به برگزاری انتخابات خود نشده‌اند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها هیچ کاندیدی برای انتخابات نداشته‌اند که در چنین حالتی کمیته تشکیل نمی‌شود یا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد. همچنین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و غیر انتفاعی معمولا اننتخابات نشریات را برگزار نمی‌کنند چراکه متقاضی برای فعالیت در نشریات وجود ندارد.

وی درباره مدت زمان لازم برای انجام مراحل مختلف برای برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی مطرح کرد: این روند حدود ۲ ماه زمان لازم دارد.

این فعال دانشجویی در پاسخ به این پرسش که چرا تنها در 50 دانشگاه انتخابات نشریات برگزار شده است، گفت: در حال حاضر حدود 130دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت دارند؛ البته این تعداد با احتساب دانشگاه‌های ستادی مانند یام نور و فرهنگیان به صورت متمرکز است. از این تعداد هر سال حدود 80 تا 90 دانشگاه می‌توانستند انتخابات خود را برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه نتایج انتخابات کمیته ناظر باید به تصویب شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم برسد، گفت: زمانیکه تمامی دانشگاه‌ها انتخابات کمیته ناظر را برگزار کردند، باید نتایج به کمیته ناظر دانشگاه، هیئت ناظر دانشگاه و شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم برسد.

اسدی با بیان اینکه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات حدود 50 دانشگاه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سپری شدن مراحل تایید یا رد نتایج انتخابات حدود یک ماه زمان لازم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =