برگزاری اختتامیه‌ جشنواره بزرگ مهدویت/ کدام واحدهای دانشگاهی در حوزه مهدویت فعال‌تر هستند؟

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم در پاسخ به اینکه کدام واحدهای دانشگاهی بیشترین فعالیت را در حوزه مهدویت انجام دادند، گفت: واحدهای‌ قم، سمنان، اصفهان و مشهد بیشترین فعالیت در حوزه مهدویت‌ را انجام دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر پیش از شروع هر کارضرورت پرداختن به آن‌ برای افراد مشخص باشد، افراد برای عمل به آن‌ انگیزه می‌گیرند. وقتی سخن از مباحث مهدویت‌ به میان‌ می‌آید جوان در ذهن خود می‌اندیشد که با وجود انواع پیشرفت در فناوری، محدودیت در زمان و نیازهای انسان‌ به علوم مختلف، چرا باید به مباحث مهدویت‌ پرداخت؟ آیا مباحث مهدویت‌ در زندگی روزمره‌ من‌ جوان امروزی‌ کاربردی‌ است یا صرفا از دسته‌ بحث‌هایی که دانستنش‌ بهتر از ندانستن‌ آن‌ است؟ آیا کسانی که از مهدویت چیزی نمی‌دانند یا افراد کم اطلاع  در زندگی و حیات دنیوی خود به بن بست گرفتار شدند؟ بنابراین‌ دانشگاه‌ها باید به این نکته‌ توجه داشته باشند اگر برای پاسخ به تک تک پرسش‌های‌ ذهن‌ جوان امروز نسبت به امر مهم مهدویت و امامت‌ اقدامی‌ نکنند، دشمنان مهدویتی تحریف شده در ذهن‌ آنها خواهند نشاند.

محمد علی کفایی فر، معاونت‌ فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و دبیر اختتامیه‌ جشنواره مهدویت‌ در مصاحبه‌ای با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه‌ به مناسبت وجود دو نیمه شعبان برای اولین بار در تاریخ به دستور سازمان مرکزی کلیه واحدهای دانشگاه آزاد مکلف به فعالیت‌ در حوزه فرهنگی‌ مهدویت‌ و مهدویت‌ پژوهی‌ شدند، گفت: هدف از این کار ایجاد یک فضای مهدوی در کل کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بود.دانشگاه‌هایی از شعب دانشگاه آزاد اسلامی تمامی فعالیت‌های‌ خود را در حوزه مهدویت ارائه‌ دادند. تمامی واحدها طی ابلاغ فوری سازمان مرکزی دبیرخانه‌های مهدویت خود را راه اندازی کردند.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم در پاسخ به اینکه کدام واحدهای دانشگاهی بیشترین فعالیت را در حوزه مهدویت انجام دادند تصریح کرد: واحدهای‌ قم، سمنان، اصفهان و مشهد تقریبا ۴ واحد بودند که‌ بیشترین فعالیت در حوزه مهدویت‌ را انجام دادند.

کفایی فر در پاسخ به اینکه مدعوین این اختتامیه چه کسانی هستند افزود: رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مهمان ویژه، آیت الله بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله طبسی عضو جامعه مدرسین‌ و مدرس حوزه و دانشگاه،  رئیس مرکز مهدویت‌ در کشور حجت‌ الاسلام‌ کلباسی استاندار قم و سایر افراد کشوری و لشکری در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه‌ وضعیت کرونایی، امکان دعوت تمامی واحدهای دانشگاه آزاد را به این اختتامیه‌ بزرگ از ما گرفته است، تاکید کرد: برای اسکان مدعوین‌ مهمان، با مجتمع خوابگاهی در جمکران از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

خبرنگار فاطمه دده بیگی

انتهای پیام/

کد خبر: 1133704

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =