تضمین کتبی آمریکا به روسیه درباره مذاکرات وین

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت: مسکو تضمین‌های کتبی از واشنگتن دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته‌ای نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت: راه‌های تقویت روابط دو جانبه خود را بررسی کردیم و در حال کار روی پیش نویس توافقنامه مهمی بین دو کشور هستیم.  توافقنامه مشترکی با ایران امضا خواهیم کرد که اصول همکاری ما در عرصه بین المللی را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید:

روسیه: پایان مذاکرات وین بسیار نزدیک است

وی افزود: ما از موضع متوازن طرف ایرانی در قبال تحولات اوکراین تشکر کردیم. جنگ در اوکراین پس از، از بین رفتن رادیکال‌های اوکراینی که به تشدید تنش در دونباس ادامه می‌دهند، پایان خواهد یافت. دعوت امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه را برای سفر به تهران پذیرفتم. من با همتای ایرانی خود برای بی اثر کردن تحریم های غرب و استانداردهای دوگانه آن به توافق رسیدیم.  ما از بازگشت سریع به پایبندی به توافق هسته ای ایران حمایت می‌کنیم. اتهامات آمریکا به روسیه مبنی بر ایجاد مانع در مذاکرات وین نادرست است.

وی اظهار کرد: مسکو تضمین‌های کتبی از واشنگتن دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته‌ای نخواهد شد.

لاوروف گفت:در صورتی که نفت ایران پس از احیای برجام وارد بازار شود، اوپک پلاس باید همه مسائل مربوط به سهمیه بندی های مجدد را حل و فصل کند.

کد خبر: 1133718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =