مهم‌ترین پیام مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال پایانی قرن

بهروز آرمان مسئول روابط عمومی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد بررسی عملکرد و کارنامه درخشان مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد در سال پایانی قرن یادداشتی تنظیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، بهروز آرمان مسئول روابط عمومی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، در یادداشتی به بررسی عملکرد و کارنامه درخشان مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال پایانی قرن پرداخته است:

۱) نگاهی هرچند اجمالی به کارنامه طلایی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال پایانی قرن نشان می دهد این مرکز برای تحقق اهداف تعیین شده خود، تلاش همه جانبه و دستاوردهای درخشانی داشته است. نفس های دومین سال سخت کرونایی در حالی به شماره افتاده که به جرات می توان گفت مهم ترین پیام مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ معرفی این دانشگاه به عنوان دانشگاه دوستدار و حامی ورزش و تندرستی بوده است.

پیامی که با برگزاری نخستین لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت بیش از ۳۱ هزار نفر، فرصت سازی و بسترسازی فعالیت های مختلف فرهنگی ورزشی، استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی، تداوم حضور طلایی در سطح نخست ورزش کشور، جریان سازی شایسته رسانه ای با همکاری و مشارکت صمیمانه و حرفه ای همکاران پرتلاش روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا، باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری به ویژه رسانه ملی و همچنین استفاده مطلوب از ظرفیت های بالقوه و بالفعل فضای سایبر، در کنار سایر ماموریت‌های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، امسال هم شور و نشاط فرهنگی ورزشی را در جامعه دانشگاهی و ورزش کشور به خوبی پمپاژ کرد. در این بین، شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند، تلاش همه‌جانبه‌ای برای حفظ و ارتقای اعتبار این برند ملی کردند. دانشگاه آزاد اسلامی از قریب به ۴۰ سال پیش یعنی همزمان با تأسیس این دانشگاه، در ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و ملی اثرگذار بوده و با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای مناسب ورزشی در سراسر کشور، همچنان در عرصه فرهنگ و ورزش خوش می درخشد. نگاه حرفه‌ای و دلسوزانه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله ورزش تا آنجا پیش رفته که امسال نیز با وجود پاندمی کرونا، ۱۷ تیم مردان و بانوان دانشگاه در لیگ‌های برتر کشور شرکت کردند و سال را با کارنامه طلایی به پایان رساندند.

تیم‌های مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰
۱- دوچرخه‌سواری قهرمان
۲- ووشو قهرمان
۳- تیراندازی با کمان (ریکرو) قهرمان
۴- قایقرانی (روئینگ) قهرمان
۵- کاراته قهرمان
۶- شمشیربازی (سابر) نائب قهرمان
۷- واترپلو نائب قهرمان
۸- کشتی آزاد و فرنگی چهارم.
لیگ‌های برتر تکواندو، تنیس روی میز و قایقرانی (آب‌های آرام) نیز ادامه دارد و ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی مصصم به کسب مقام‌های ارزنده هستند.

تیم‌های بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰
۱- تیراندازی با تفنگ بادی قهرمان
۲- دوومیدانی نائب ‌قهرمان
۳- ووشو نائب ‌قهرمان
۴- تنیس روی میز نائب قهرمان
۵- قایقرانی (روئینگ) سوم.

استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی و معرفی چهره‌های جدید به ورزش ملی در رشته های المپیکی، شکسته شدن قدیمی‌ترین رکورد دوومیدانی زنان ایران پس  از ۵۷ سال از سوی بانوان دونده دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور،کسب مقام سوم مردان تکواندوکار دانشگاه آزاد اسلامی در جام باشگاه‌های آسیا در تهران و حضور تیم دوچرخه‌سواری مردان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از کشورمان در رقابت های بین المللی ترکیه، از دیگر دستاوردهای باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه در سال جاری به شمار می آید. همچنین شش مدال از هفت مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۱۰ مدال رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در نروژ، سهم ورزشکاران عضو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بود.

۲) برگزاری آیین باشکوه تجلیل از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن و رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در نروژ با حضور شخصیت‌های عالی رتبه ورزشی و دانشگاهی، برگزاری اختتامیه پرشور نخستین لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور شخصیت‌های ورزشی و دانشگاهی، درآمدزایی برای دانشگاه در حوزه ورزش با استفاده بهینه از امکانات سخت افرازی و نرم افزاری، تکمیل سایت خبری و اطلاع رسانی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://varzesh.iau.ir/fa، تکمیل سامانه اطلس اماکن ورزشی واحد ها، توسعه ورزش همگانی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه، تاکید بر ابعاد و پیوست فرهنگی رویدادهای مختلف ورزش دانشگاه، تدوین طرح های پژوهشی و استفاده بهینه از ظرفیت های علمی برای ارتقای ورزش، تعامل و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور، تعامل با کمیته ملی المپیک، همکاری با فدراسیون های مختلف در میزبانی و برگزاری رویدادها و رقابت های مختلف ورزشی، واگذاری تدریجی تیم های باشگاه فرهنگی ورزشی این دانشگاه به استان ها، برنامه ریزی برای برگزاری دومین لیگ ورزش همگانی، برنامه ریزی برای راه‌اندازی دانشکده‌های مهارتی ورزش از جمله دانشکده مهارتی فوتبال با همکاری فدراسیون فوتبال کشور، برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان ورزش و تربیت بدنی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از اپلیکیشن های ورزشی در حوزه ورزش، تندرستی و فناوری، بررسی و نظارت مستمر بر عملکرد حوزه ورزش در واحدهای دانشگاهی، برنامه ریزی و سیاست گذاری در خصوص استفاده از فن آوری های نوین (سامانه ها و اپلیکیشن های ورزشی) برای نظارت و ارزشیابی عملکرد واحدهای دانشگاهی و افزایش مشارکت ورزشی در جامعه دانشگاهی، ارزیابی و رتبه بندی اماکن ورزشی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، صدور مجوزهای لازم برای تامین تجهیزات ورزشی و تعمیر اماکن ورزشی واحدها، برگزاری مسابقه های قهرمانی غیرحضوری دانشجویان،کارکنان و اعضای هیأت علمی، منطقه بندی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، تنظیم تقویم عملیاتی رویدادهای ورزشی دانشگاه در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تمدید مجوز کمیسیون ماده ۵ باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مدون برای استعدادیابی ورزشی در مدرسه‌های سما، جذب نخبگان و قهرمانان ورزشی کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه تسهیلات و مرخصی ورزشی به دانشجویان و اعضای هیات علمی عضو تیم های ملی و همچنین استفاده از ملزومات ورزشی تولید دانشگاه در تیم های باشگاه دانشگاه، از جمله اهم  اقدام‌های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه در سال جاری به شمار می‌آید.

۳) اجرای موفق هر یک از رویدادها و برنامه‌های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، نیازمند یک تیم کاری متعهد و حرفه‌ای تحت مدیریت امیرعباس لشگری بود.کامران کتال،رادین روحانی، شهره شریفیان،مهسا دارا، میثم اللهمرادی، ابوالقاسم عبدی، مهدی محمدبیگی، محمد صالحی مرزیجرانی، علیرضا شهیدی‌پور، رمضان جوادی، سعید اسمدار، علی شعرباف، مهندس نیلوفر اسکویی، ملیحه جهانی، انسیه سینایی‌فرد، زهرا خداویسی، امیرعلی سرهنگی، حمید علیزاده، سعید احسانی، محمد اسحقی، غلامرضا تاجیک، حسنا شیخی، زین الدین نوابی و حسن مبینی، امسال نیز در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از جان و دل مایه گذاشتند تا کارنامه این مرکز در سال پایانی قرن، طلایی باشد. علاوه بر این، بسیاری از همکاران عزیز دانشگاهی در بخش‌های مختلف اداری، مالی، پشتیبانی و همچنین استان‌ها، همدل و همگام با مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، تلاش ارزنده و قابل تقدیری انجام دادند.

سال ۱۴۰۰ با همه فراز و فرودهایش به پایان می‌رسد و نرم نرمک می‌رسد اینک بهار. این چنین است که در می‌یابیم زندگی، سفری است که نقطه پایان نمی‌شناسد؛ قصه‌ای که پی‌درپی فصل دیگری را آغاز می‌کند. اگر آماده باشیم هر لحظه ماجرایی نو در شرف وقوع است و افق‌های گسترده در پیش رو. آری، روزهای خوب، خیلی ساده و بی‌صدا وارد زندگی می‌شوند و ذهن مان را مسرور خاطره هایی می‌کنند که در کنار هم زیسته‌ایم و در اندوه و شادی آن، همراه و همگام هم بوده‌ایم. خداوندا؛ سال ۱۴۰۱ و همه قرن نو را برای همه خوبان، خوب بنویس؛ خیلی خوب.

کد خبر: 1133720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =