جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت ملی با کسی شوخی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به هدف قرار گرفتن ۲ پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه موساد در اربیل توسط موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: حملات موشکی سپاه پاسداران در پاسخ به تجاوزهای پهپادی و تروریستی صهیونیست‌ها صورت گرفت و آنها باید بدانند که هر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

وی افزود:  جمهوری اسلامی ایران بارها به مسئولان کشور عراق تذکر داده بود که اجازه ندهند خاک عراق پایگاهی برای اقدامات جاسوسی، تروریستی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها شود، از مسئولان دولت عراق خواستیم یا صهیونیست‌ها را از خاک خود بیرون کنند یا جلوی رفتارهای ضد ایرانی آنها را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی وجود منبع تهدید در امتداد مرزهای خود را تحمل نمی‌کند

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بارها پایگاه‌های ما به عنوان کشور ثالث در خاک سوریه را هدف قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها باید می‌دانستند وقتی حق حاکمیت کشور سوریه را نادیده می‌گیرند و پایگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه را بمباران می‌کنند این تجاوزها بی پاسخ نمی‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ موشکی سپاه پاسداران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه صورت گرفت و پایگاه‌های آنها در شهر اربیل عراق را منهدم کرد تا متوجه باشند که ایران در مورد امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد.

کوثری تأکید کرد: تکرار هرگونه شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران توسط صهیونیست‌ها متقابلاً و با پاسخ محکمتری همراه خواهد بود و قطعاً صهونیست‌ها بعد از این لطمات بیشتری خواهند خورد.

به گزارش ایسکانیوز؛ بامداد 22 اسفند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در پاسخ به شرارت‌ها و تجاوزهای صهیونیست‌ها به خاک جمهوری اسلامی ایران دو پایگاه جاسوسی آنها را در استان اربیل عراق هدف موشک‌ قرار دادند. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

به اذعان برخی منابع غیررسمی در این حمله موشکی برخی ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شدند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزار خارجه نیز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: دولت مرکزی عراق درباره آنچه در خاکش اتفاق می‌افتد مسئولیت قطعی دارد که جغرافیای عراق محل تهدیدی برای کشور همسایه ایران نباشد. نسبت به تعرضات رژیم صهیونیستی از داخل اقلیم علیه ایران تذکراتی به کرار داده شد اما متاسفانه خاک عراق مورد سوءاستفاده طرف‌های ثالث، ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی ضد ایران بوده و آمریکا از داخل عراق عملیات نظامی علیه ایران انجام داده و رژیم اشغالگر قدس پایگاه‌های خرابکاری در عراق دارد. آنچه به دولت عراق اعلام کردیم این است که شرط دوستی احترام به منافع و حاکمیت و مهمتر از همه حفظ پایداری این روابط است. تذکرات ما نادیده گرفته شد و یکی از کانون‌های دسیسه و خرابکاری به صورت مسؤولانه مورد حمله قرار گرفت.

وی گفت: امیدواریم پیام گرفته شده باشد. به صورت سیاسی و دیپلماتیک و غیراعلامی قبلا هم پیام‌هایی را فرستاده بودیم ولی واقعا در نقطه‌ای قرار گرفتیم که بی توجهی می‌شد و امنیت مرزهای ما خدشه دار شده بود. به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیق و تعامل با ما دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد. این کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده است. ایران تحمل نمی‌کند کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون خرابکاری و اعزام گروه‌های تروریستی باشد چه توسط گروهک‌های ضد انقلاب و چه رژیم صهیونیستی در داخل اقلیم. رژیم اشغالگر قدس بداند اشراف اطلاعاتی نسبت به تمام نقاطی که حضور دارد، داریم.

کد خبر: 1133734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =