موشک باران پایگاه موساد در اربیل حداقل پاسخی بود که صهیونیست‌ها دریافت کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر شرارتی را علیه امنیت ملی کشورمان با قدرت می دهیم و موشک‌باران پایگاه اطلاعاتی و امنیتی موساد در اربیل حداقل پاسخی بود که دریافت کردند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که به حریم زمینی، هوایی و دریایی‌اش کوچکترین تعرضی صورت گیرد، اظهار کرد: هر شرارتی را علیه امنیت ملی کشورمان با قدرت بازدارنده‌ای که داریم پاسخ خواهیم داد و موشک‌باران پایگاه اطلاعاتی و امنیتی موساد در اربیل حداقل پاسخی بود که آنها دریافت کردند.

وی افزود: قطعاً اگر صهیونیست‌ها بخواهند بیش از این به رفتارهای شرارت آمیز ادامه دهند و ماجراجویی کند با پاسخ کوبنده تر و قاطعانه تری مواجه خوهاند شد که آنها را از کرده خود پشیمان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه صهیونیست‌ها دنبال ضربه زدن به جریان مقاومت هستند تأکید کرد: متأسفانه کشورهایی که خود را قدرت‌ برتر دنیا می‌دانند امروز خود منشأ ناامنی هستند و لذا حقوق بین الملل این حق را برای هر کشوری محفوظ دانسته که تعرض نسبت به سرزمینش را پاسخ دهد و این یک دفاع مشروع است.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: دفاع مشروع در حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شده است و برای پیشگیری از هر تجاوز و لطمه و آسیب به تأسیسات و حریم کشورها پیش بینی شده است. بنابراین انهدام پایگاه صهیونیستها در اربیل عراق به دلیل اینکه بارها و بارها از این نقطه امنیت ایران اسلامی را به خطر انداخت بود با قوانین بین الملل سازگار و در قالب دکترین دفاعی ایران تعریف شده است.

وی اضافه کرد: اجازه نزدیک شدن به مرزهای خود را به هیچ متجاوزی نمی دهیم و با توان مضاعف دشمن را از ماجراجویی پشیمان می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تعرض به سرزمین ما عمدتاٌ از مرزهای همسایگان صورت می گیرد. این کشورها یا باید مراقب باشند و یا اینکه کشورشان را در اختیار متجاوز قرار ندهند. چون این نوع همکاری منجر به پاسخگویی می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ بامداد 22 اسفند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در پاسخ به شرارت‌ها و تجاوزهای صهیونیست‌ها به خاک جمهوری اسلامی ایران دو پایگاه جاسوسی آنها را در استان اربیل عراق هدف موشک‌ قرار دادند. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت که به اذعان منابع غیررسمی برخی ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی با این اقدام کشته یا زخمی شدند.

وزارت امور خارجه کشورمان هم از اقدام سپاه حمایت کرد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزار خارجه اظهار کرد: دولت مرکزی عراق درباره آنچه در خاکش اتفاق می‌افتد مسئولیت قطعی دارد جغرافیای عراق نباید محل تهدید کشور ایران باشد. بارها نسبت به تعرضات رژیم صهیونیستی از داخل اقلیم کردستان علیه ایران تذکراتی به مسئولان عراق دادیم. آنچه به دولت عراق اعلام کردیم این است که شرط دوستی احترام به منافع و حاکمیت و مهمتر از همه حفظ پایداری این روابط است. اما تذکرات ما نادیده گرفته شد و یکی از کانون‌های دسیسه و خرابکاری به صورت مسؤولانه مورد حمله قرار گرفت. میدواریم پیام گرفته شده باشد.

همچنین کتائب حزب‌الله عراق هم حمایت از اقدام سپاه پاسداران در موشک‌ باران پایگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل حمله به مقر موساد را واکنش به بمباران فضای داخل ایران توسط صهیونیست‌ها از خاک عراق عنوان و اعلام و بیان کرد: عملیات بمباران پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی که در آن تعدادی از افسران اسرائیلی موساد کشته و زخمی شدند، روندی است که مرحله‌ای از درگیری از نوع متفاوت را در سرزمین عراق پیش بینی می‌کند.این عملیات در واکنش به بمباران فضای داخل ایران درهفته های گذشته توسط رژیم صهیونیستی از خاک عراق با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

کد خبر: 1133746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =