اخبار حوادث چهارشنبه آخر سال / شمار جان‌باختگان به ۱۷ نفر رسید

چهارشنبه‌سوری یک آیین سنتی با برافروختن و پریدن از روی آتش به‌عنوان مهمترین مشخصه آن، هرسال در ایران برگزار می‌شود اما مدت‌هاست که استفاده از موادمحترقه خطرناک وحوادث ناگوار آن، کام بسیاری از خانواده‌ها را در آستانه سال جدید و نوروز باستانی، تلخ می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اخبار حوادث لحظه به لحظه چهارشنبه سوری  را در این گزارش بخوانید:

وزارت بهداشت: شمار جان‌باختگان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۷ نفر رسید.

تاکنون ۹۲ تن از شهروندان دچار قطع عضو و ۴۷۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۵۴۰ تن نیز دچار سوختگی شدند.  

در شمار افراد آسیب دیده استانها، تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ بیشترین آمار آسیب دیدگان را به خود اختصاص دادند.

جعفر میعادفر درباره آخرین آمار مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از ابتدای بهمن تا 24 اسفند سال جاری 814 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند. از این تعداد 637 نفر درمان و ترخیص شدند.

وی افزود: 142 تن از مصدومان در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد 20 نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: تا ساعت 20  و 30 دقیقه امشب متأسفانه 13 نفر از مصدومان فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: 63 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 243 نفر دچار آسیب به چشم، 345 نفر دچار سوختگی شده‌اند.

میعادفر تصریح کرد: تهران با 149 مصدوم، آذربایجان شرقی با 87 نفر و آذربایجان غربی با 65 نفر بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را داشته‌اند.

آتش سوزی بر اثر انفجار موادمحترقه در خیابان وحدت اسلامی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره آتش سوزی دربازارچه خیابان وحدت اسلامی اظهارداشت: ساعتی پیش یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در بازارچه طرخانی کوچه صادقی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: دو ایستگاه در مدت سه دقیقه به محل اعزام می‌شوند. آتش در ساختمانی قدیمی پر از ضایعات شعله ور شده است، مواد محترقه در یکی از اتاق ها به وسعت ۶ متر کاملا شعله ور شده و به اتاق‌های دیگر با انفجارهای کوچک سرایت می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه هیچ کس داخل ساختمان نبود و آتش خاموش شده و عوامل آتش نشانی مواد محترقه را جا به جا کردند و ساختمان تحویل عوامل انتظامی شد.

آتش سوزی انبار مواد محترقه در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی یک انبار مواد محترقه در جنوب پایتخت خبر داد.

در زمان حادثه فردی در محل حضور نداشته که پس از خاموش کردن آتش محل جهت بررسی در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفت.

دو مصدوم بر اثر انفجار موادمحترقه در مشیریه تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه امشب یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در داخل ساختمان مسکونی در محله مشیریه خیابان اسکندرلو به سمانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله ایستگاه شماره ۷۸ به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی در مجتمع تجاری تیراژه / ۱۶ نفر مصدوم شدند + عکس و فیلم

وی گفت: آتش نشانشانان در مدت زمان ۴ دقیقه در محل حضور یافته و مشاهده می‌کنند که داخل پارکینگ یک ساختمان مسکونی ۲ طبقه ظاهرا زمانی یک خودروی ۲۰۶ قصد خروج داشته به یکباره نارجنجک‌های دست ساز در پارکینگ منفجر شده و خسارت فیزیکی به خودرو وارد شده و تا حدود ناچیزی نیز شعله وری داشته است و شیشه های داخل ساختمان شکسته می شود و در این حادثه دو نفر دچار مصدومیت شدند.

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی

*******

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت: ۶۱ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در تهران افراد ١١ تا ٢٠ سال هستند و بیشترین آمار به تفکیک سن در این گروه است.

وی با بیان اینکه افراد ٢١ تا ٣٠ سال ١۴درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را تشکیل می دهند که دیگر گروه‌های سنی از مصدومان این حوادث به شمار می‌روند، افزود: از ساعت هشت صبح امروز تعداد کل مصدومان و جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری ٢۶ نفر هستند که ١۴ نفر به بیمارستان منتقل  و ١١ نفر در محل درمان شدند و  یک نفر جان خود را از دست داد.  

مهرسروش اظهارداشت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت ٢٠ امروز سه‌شنبه در مجموع ۵٢ نفر مصدوم شدند که ٢٨ نفر به بیمارستان منتقل و ٢٣ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: ١٠ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال را بانوان و ٩٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که البته گروه سنی زیر ۳۰ سال بالاترین آمار مصدومان را  به خود اختصاص داده است.

مهرسروش در خصوص بیشترین آسیب‌های چشمی ادامه داد: از مجموع افرادآسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری، ٢۴ درصد آسیب چشمی، ٣٣ درصد سوختگی است و انواع تروما که بر اثر انفجار ایجاد شده نیز۴٣ درصد این حوادث است.  

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از انفجار ترقه در دست پسری نوجوان در منطقه کیانشهر خبر داد و گفت: ساعت ۲۰:۱۹ امشب این حادثه در کیانشهر، شهرک جمهوری به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۱۲۱ به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه این فرد با مصدومیت از ناحیه دست و صورت دچار مصدومیت تحویل عوامل اورژانس شد افزود: تا حوالی ساعت ۲۱ امشب در حوادث چهارشنبه سوری پایتخت مورد فوتی گزارش نشده است.

***

آمار مصدومان چهارشنبه سوری تهران افزایشی است

یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران از آمار افزایشی مصدومان چهارشنبه سوری تهران خبر داد و گفت: متاسفانه از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه تا کنون ٢٢ نفر مصدوم شدند که ١٢ نفر به بیمارستان منتقل  و ٩ نفر در محل درمان شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه ۴٨ نفر مصدوم شدند که ٢۶ نفر به بیمارستان و ٢١ نفر در محل درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: یک نفر جان خود را از دست داده است؛ همچنین از ابتدای بهمن ماه تا کنون سه نفر فوت کردند که این آمارها نشان می‌دهد، آمار مصدومان تهران افزایشی است.

***

 انفجار شدید در شهریار ۲ مصدوم برجای گذاشت/آسیب جدی به یک واحد مسکونی

سازمان اورژانس کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل انفجار ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در شهریار فاز یک اندیشه در استان البرز، دو نفر مصدوم شدند.

در این حادثه به دلیل شدت انفجار یک واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است.

***

انفجار مواد محترقه در جنوب تهران ۲ مصدوم داشت

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با ایرنا از مصدومیت دو نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه در شهر ری خبر داد و افزود: ساعت ۱۷ و ۵۶ امروز(سه شنبه) حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در شهرری، چهارراه خط آهن به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران ایستگاه شماره ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهارداشت: در پارکینگ ساختمان پنج طبقه مسکونی دو جوان  ۱۴ و ۱۵ ساله به دلیل شدت انفجار از ناحیه سر و صورت مصدوم شدند.

***

 قطع عضو ۵۰ نفر و ۱۶۶ مورد آسیب به چشم در آیین چهارشنبه سوری

سازمان اورژانس کشور در اطلاعیه شماره ۶ خود اعلام کرد: که متاسفانه تاکنون ۵۰ نفر قطع عضو و ۱۶۶موردآسیب به چشم در آیین چهارشنبه سوری از ابتدای بهمن تاکنون مشاهده شده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار سازمان اورژانس کشور درباره حوادث چهارشنبه آخر سال، از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ و تا ساعت ۱۹ امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه کل مصدومان و فوتی های حوادث این روز ۵۵۰ نفر هستند که ۱۱ نفر تاکنون در این حوادث چهارشنبه سوری جان خود را از دست داده اند.

براساس این آمارهای سازمان اورژانس کشور، ۴۴۸ نفر از مصدومان این حوادث درمان و ترخیص و ۱۸ نفر نیز در محل درمان شدند.  تاکنون ۷۳ نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در مراکز درمانی و بیمارستانی سطح کشور نیز بستری هستند، آمار سوختگی در این حوادث نیز ۲۵۳ نفر است.  براساس آمار سازمان اورژانس کشور، بیشترین افراد آسیب دیده در استان های تهران با ۹۳ نفر، آذربایجان شرقی با ۸۱ نفر و قزوین با ۳۹ نفر است.

***

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ: ۱۰ هنجارشکن در تهران دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: با کوچکترین رفتار ناهنجار در چهارشنبه سوری برخورد قاطع می‌کنیم و تاکنون به دلیل برخی رفتارهای هنجارشکن ۱۰ نفر دستگیر شدند و تا پایان تعطیلات در بازداشت به سر خواهند برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی عصر سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: تاکنون با همکاری همکاران فعال در نیروی انتظامی تهران بزرگ وضعیت شهر آرام است و همکاران ما در همه نقاط پایتخت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: برنمی تابیم که برخی افراد امنیت و آسایش مردم را به هم بزنند، به همین منظور نیروهای ناجا به صورت آماده باش صددرصد هستند اما از خانواده‌ها انتظار داریم همکاری و همراهی با ماموران ما داشته باشند و مراقب جوانان خود باشند.

***

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در حال افزایش است/ ۴۸۶ نفر مصدوم و ۱۱ فوتی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین حوادث چهارشنبه سوری در کشور گفت: متاسفانه آمار حوادث چهارشنبه سوری اکنون در کشور در حال افزایش است به طوری که از اوایل بهمن ماه تاکنون ۴۸۶ مصدوم و ۱۱ نفر فوتی داشته‌ایم.

مجتبی خالدی عصر سه‌شنبه اظهارداشت: در یک ساعت گذشته نزدیک به ۴۵ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که  این نشان می دهد حوادث روند افزایشی دارد.  در این حوادث ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر سوختگی متوسط و شدید شدند و این آمار در حال افزایش است.  

سخنگوی اورژانس با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت مرکز هدایت عملیات و بحران داریم، ادامه داد: بیشترین حوادث مربوط به سه استان است که آذربایجان شرقی ۲۰ درصد حوادث و تهران ۱۸ درصد و ۱۵درصد حوادث مربوط به استان قزوین است.

به گفته خالدی، ۱۵ درصد افراد آسیب دیده عابران هستند به همین دلیل توصیه می شود که مردم حتما قبل از شروع این حوادث خود را به منزل برسانند.

***

 انفجار مواد محترقه در شهر قدس تهران یک کشته داشت

یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران در گفت و گو با ایرنا از انفجار مواد محترقه در داخل یک خودرو در شهر قدس خبر داد و گفت: این حادثه یک کشته و ۲ مصدوم داشت، این حادثه ساعت ۱۲:۳۹ امروز در خیابان امام رضا (ع) شهر قدس به سامانه ۱۱۵ اعلام و بی درنگ دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین به دلیل انفجار مواد محترقه در یک خودرو ۲ پسر ۱۸ و ۲۰ ساله به دلیل سوختگی روانه بیمارستان شهید مطهری شدند همچنین یک آقای نامشخص نیز در این حادثه جان باخت.  این اولین حادثه منجر به فوت چهارشنبه سوری در استان تهران بود که در شهر قدس رقم خورد. در ساعت ۱۲:۳۳ امروز نیز به دلیل انفجار ترقه در نبرد جنوبی یک پسر ۱۲ ساله دچار مصدومیت شد.

***

قطع عضو یک کودک در چهارشنبه سوری پایتخت/ ۶ عابر مصدوم شدند

سعید مهر سروش سخنگوی کمیته حوادث چهارشنبه سوری پایتخت عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: کودکی به دلیل انفجار مواد محترقه از ناحیه دست دچار قطع عضو شد،  از ساعت هشت صبح امروز تا حوالی ساعت ۱۷ در تهران ۴۴ مورد حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری به سامانه مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران ثبت شد.

وی افزود: این حوادث ۳۱ مصدوم داشته که ۲۲ نفر از این مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر نیز در شهر قدس جان باخت و هشت مصدوم نیز در محل درمان شدند. ۶ نفر از مصدومان این حوادث عابران در خیابان‌ها بودند که به دلیل انفجار مواد محترقه دچار آسیب شدند. بیشترین آسیب‌های این مصدومان سوختگی و آسیب از ناحیه چشم است که در مجموع از ۳۱ مصدوم ۲۹ نفر آقا و ۲ نفر خانم بودند.

کد خبر: 1133748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =