نخستین خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد

قرعه پذیرش‌ها در بورس کالای ایران بالاخره به نام خودرویی‌ها افتاد و در جدیدترین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو شاهین متعلق به شرکت خودروسازی سایپا برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

به گزارش گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در چند روز گذشته و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در زمینه آخرین اقدامات اقدامات صورت گرفته برای ورود خودرو به بورس کالا از درخواست جدی یکی از خودروسازان برای ورود خودرو به بورس کالا خبر داد که به دنبال این خبر، امروز شاهد پذیرش خودروی شاهین در بورس کالا بودیم.

مجید عشقی گفته بود: یکی از خودروسازان درخواست جدی خود را برای عرضه خودرو در بورس کالا ارائه کرده و این موضوع در هیأت پذیرش بررسی خواهد شد و اگر شرایط لازم را داشته باشد عرضه خودرو در بورس کالا و در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امید است عرضه خودرو در بورس کالا در سال آینده اجرایی شود، گفت: تاکید سازمان بورس این است سهام شرکت‌هایی که در بازار سهام معامله می‌شود، محصولاتشان نیز در بورس کالا عرضه و به صورت شفاف فروخته شود.

بر این اساس و با اطلاعیه مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران، خودرو شاهین تولید خودروسازی سایپا پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهلمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۲۴ اسفند ماه در بازار اصلی پذیرش شد.

از این رو بزودی باید شاهد حضور و عرضه خودرو در رینگ داخلی بورس کالا باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =