مواردی که مکانیک‌ها دوست ندارند از آن با خبر باشید

مواردی در رابطه با خودروهای سواری وجود دارد که دانستن آن‌ها موجب کاهش پرداخت هزینه‌های اضافی به تعمیرکاران می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اکثر رانندگان با اتکا به مکانیک‌ها، خودروهای خود را به دست آن‌ها می‌سپاریم تا ایرادهای آن را پیدا کرده و آن را برطرف کند. اما برخی از نکات هستند که مکانیک‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آن‌ها مراجعه شود.

بیشتر بخوانید:

چه عواملی بر شتاب خودرو تاثیر می گذارد؟

*روشن شدن چراغ چک موتور

یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، سفت نبودن دریچه گاز است که موجب وارد شدن اکسیژن اضافی می‌شود. اما متاسفانه این امر یکی از نکاتی است که مکانیک‌ها دوست ندارند تا شما از آن مطلع باشید.

در نتیجه فراموش نکنید تا در صورت روشن شدن چراغ چک ابتدا دریچه گاز را بررسی کنید.

*باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند

تعمیرکارها بسیار تمایل دارند تا باتری خودروها را تعویض کنند و این گونه القا کنند که باتری به پایان عمر خود رسیده است. اما این در حالی است که در بیشتر موارد، ایرادهای باتری مربوط به اتصالات سیم‌های آن است و نه مربوط به خود باتری.

نکته اینجا است که در اثر گذشت زمان، این اتصال‌ها و سیم‌ها خورده می‌شوند و همین امر موجب اختلال در عملکرد باتری و توان خروجی از آن می‌شود.

*تعویض روغن موتور در هر 5 هزار کیلومتر

اکثر مکانیک‌ها می‌گویند که هر 5 هزار کیلومتر 1 بار باید روغن موتور خودرو تعویض شود اما این امر تنها هزینه اضافی است. مهم‌تر از همه این است که میزان روغن موتور هیچگاه در خودرو کم نشود.

اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که روغن موتور باید هر 11 هزار کیلومتر تعویض شوند و بسیاری از خودروسازان می‌گویند که می‌توان روغن موتور را حتی پس از 16 هزار کیلومتر تعویض کرد.

*صدای لنت‌های ترمز به دلیل زنگ زدگی است

اگر هنگام ترمزگیری صدای لنت به گوش شما می‌رسد، بهتر است بدانید که اکثر اوقات دلیل این صدا، زنگ زدگی لنت‌ها است که به راحتی می‌توان آن را از روی لنت به روش ساییدن، پاک کرد و آن را تمیز کزد.

در این صورت نیازی به تعویض لنت‌های ترمز نیست.

همچنین تعویض لنت ترمز یکی از ساده ترین کارها است و نیازی به پرداخت هزینه برای تعویض آن‌ها وجود ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نحوه تعویض لنت‌های ترمز را یاد بگیرید.

منبع:خودروکار

انتهای پیام/

کد خبر: 1133799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      در بحث تعویض روغن .کاملا اشتباه می کنید . من روغن ماشینم رو بعد از 10 هزار تا عوض کردم هیچی توی موتور نمونده بود جز لنج. خدا بهم رحم کرده بود . وگرنه موتور به فنا می رفت. با توجه به روغن هایی ک در ایران هست حداکثر هر 3 هزارتا باید تعویض شود.